האם ה"סיבוב" הבא בהיקף של מיליארד דולר נמצא כאן?

דנמרק מקבעת את המטבע המקומי, הקרונה (כתר דני) לאירו אולם המצב הזה לא טבעי, לא מצב של שיווי משקל לטווח ארוך ולכן הוא צפוי להשתנות מתישהו בעתיד, ייתכן שבחודשים הקרובים

ג'ורג' סורוס הרוויח כמיליארד דולר מרעיון פשוט אחד בספטמבר 1992 - שהליש"ט מוחזקת באופן מלאכותי בשער גבוה מדי וצפויה לעבור פיחות משמעותי מכיוון שהבנק המרכזי של בריטניה לא יוכל לשמור על המצב הקיים לאורך זמן. סורוס צדק, היה לו אומץ להמר בגדול, והוא הרוויח בגדול.

ג'ון פולסון הרוויח מיליארד דולר ב-2007 מרעיון פשוט אחד - שמחירי הבתים בארה"ב מנופחים וצפויים לקרוס.

וייתכן (טוען Dr. Steve Sjuggerud במאמר שפרסם ב-DailyWealth) שכיום יש הזדמנות למהלך בדנמרק.

דנמרק מקבעת את המטבע המקומי, הקרונה (כתר דני) לאירו אולם המצב הזה לא טבעי, לא מצב של שיווי משקל לטווח ארוך ולכן הוא צפוי להשתנות מתישהו בעתיד, ייתכן שבחודשים הקרובים.

בכדי לקבע את הקרונה עושה הבנק המרכזי של דנמרק 2 פעולות:

1. הוא שומר על ריבית נמוכה מאפס. נכון, בדנמרק עדיף להחזיק כסף מזומן במזרון או מתחת לבלטה במקום להפקיד אותו בבנק. מצב לא נורמלי לכל הדעות.

2. הוא רוכש כמויות גדולות של אירו ומוכר קרונה. זאת, למרות שמצבה של כלכלת דנמרק (שמדורגת AAA על ידי סוכנויות הדירוג) טוב בהרבה מזה של גוש האירו.

כך מנסה הבנק המרכזי הדני לאזן תנועות הון גדולות לתוך המדינה אולם, כאמור, ייתכן שמצב זה לא יימשך עוד הרבה זמן. ושבירה של הקיבוע הנוכחי יכולה להוביל להתחזקות מהירה של 20%-25% בשער המטבע הדני.

עם זאת, צריך לזכור כמובן שהימור על מהלך כזה כרוך כמובן בסיכון לא מבוטל, בין השאר מכיוון שמדובר במטבע קטן יחסי ונמוך לכן לספקולציות ולפעילות של קרנות גידור.