"נתניהו מבזבז מיליונים על פרסומות; נכנע לברוני הגז"

מפלגת העבודה על הקמפיין הפרסומי שמעלה היום הממשלה המציג את הישגיה הכלכליים: "מצבם של אזרחי ישראל הוא הפוך מהאידיליה המוצגת בפרסומות"

שלי יחימוביץ', יו"ר מפלגת העבודה, ממשיכה להרים את הדגל הכלכלי ולתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו על המדיניות אותה הוא מוביל. אם אתמול הציעה יחימוביץ' תוכנית פעולה לבלימת העלייה באבטלה, הרי שהיום (ד') תוקפת המפלגה את נתניהו בגין ההחלטה לאפשר את הגדלת יצוא הגז ועוקצת אותו על הקמפיין הפרסומי שתעלה הממשלה מהיום, שמשבח את פעילותה (ראו סרטון מצורף).

"אירוני ואכזרי שביום בו מודיעים על 16 אלף משפחות שנזרקו ממעגל העבודה בחודש האחרון, מציגה ממשלת נתניהו משפחות מאושרות ונטולות דאגה", נמסר ממפלגת העבודה. "זהו קמפיין פרסומי שכל-כולו תעמולת בחירות, והוא ממומן בכספי ציבור. חבל שהמיליונים אינם מושקעים במטרות ראויות יותר.

"ממשלה היא שליחת ציבור ולא חברה מסחרית הקונה שטחי פרסום לצורך האדרת שמה. נתניהו יודע היטב כי מצבם של אזרחי ישראל הוא הפוך מהאידיליה המוצגת בפרסומות. שום קמפיין לא יכול להסוות את האבטלה, את העוני ואת שחיקת מעמד הביניים".

מוקדם יותר היום פורסמה טיוטת הדוח הסופי של ועדת צמח, שתאפשר הגדלת יצוא הגז מהמאגרים שהתגלו מול חופי ישראל. יחימוביץ' תוקפת בחריפות את ההחלטה וטוענת כי נתניהו "נכנע לברוני הגז".

"זו כניעה של ראש הממשלה לברוני הגז; הפקרה של עתיד משק האנרגיה ופגיעה בחוסן הלאומי", טוענת יחימוביץ' בהודעה נפרדת שהוציאה לתקשורת. "אין זה מתקבל על הדעת למכור למדינות אחרות משאב כה חיוני ולמצוא את עצמנו בעוד 3 עשורים או פחות בלי מקורות אנרגיה.

"יצוא הגז יביא לעליית מחירים נוספת במשק החשמל בישראל, שיהיה נתון לחסדיו של מונופול פרטי, ויגזול את חזון העצמאות האנרגטית של ישראל. נתניהו מוכיח פעם אחר פעם כי הוא מעדיף את האינטרסים של הטייקונים על פני טובתם של אזרחי ישראל".