אל-אריאן: "לא סביר שהבנק האירופי ירכוש אג"ח ממשלתיות"

למרות הדיווחים של ה"דר שפיגל" ו"הטלגרף", מנכ"ל קרן פימקו סביר כי הבנק המרכזי האירופי שוקל רכישות אג"ח, אולם מבהיר: ההתערבות תהיה מותנית ברפורמות במדינות הפריפריה

למרות הדיווחים של ה"דר שפיגל" ו"הטלגרף" כי הבנק המרכזי האירופי (ECB) צפוי לרכוש אג"ח ממשלתיות אירופאיות בקרוב - מוחמד אל-אריאן, מנכ"ל קרן האג"ח פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם, טוען כי מדובר בתרחיש לא סביר במיוחד.

בריאיון ל-CNBC, אמר אל-אריאן, כי לדעתו רכישות אג"ח ממשלתיות באירופה, פשוט לא יקרו: "אני חושבים - לא יודעים, רק חושבים - שזו אחת מהאפשרויות שה-ECB בוחן. אולם אנחנו לא חושבים שסביר להניח שהדבר ייצא לפועל".

אל-אריאן ציין כי גם כאשר ה-ECB השיק את תוכניותיו להגברת הנזילות באירופה (LTRO, התוכנית במסגרתה הלווה הבנקים למוסדות פיננסיים ביבשת כחצי טריליון אירו), הוא ציין כי "יתערב בשוק במידת הצורך".

אולם, מנכ"ל פימקו סבור כי הגבלת מרווחי תשואות האג"ח באירופה, אינה מהלך סביר המאפיין את יו"ר ה-ECB דרגי: "ברגע שהבנק אומר דבר כזה, הוא אומר למעשה כי הוא יתערב ללא הגבלה - ואנחנו לא חושבים שה-ECB נמצא בשלב הזה".

"ההתחייבות של ה-ECB תהיה מותנית בנסיבות נוספות - הבנק יצטרך להבטיח קודם כל שמדינות הפריפריה באירופה 'מתנהגות כמו שצריך' ומרסנות את חובותיהן", סיכם.