תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

כך תבנו דאטה סנטר מודרני - ירוק, מנוהל, וחוסך באנרגיה

חברת APC, מקבוצת שניידר אלקטריק מבטיחה קיצוץ של עד 13% בעלות מחזור החיים הכולל של מרכז הנתונים ועד 30% בעלות התשתית הפיסית של מרכז הנתונים לאורך 10 שנים

מאז אוגוסט 2011 האמירו מחירי החשמל בישראל ביותר מ- % 30. הדבר משפיע בעיקר על תאגידים, בהם חשבונות החשמל מהווים חלק משמעותי מההוצאות. חסכון באנרגיה עשוי להיות הפתרון שיסייע להפחית במידה נרחבת את הוצאות החברה. חסכון באנרגיה עשוי לסייע להפחית במידה משמעותית את הוצאות החברה ועל הצעד הראשון להיות הגדרה של המקומות בהם ניתן לבצע קיצוצים כאלה.

קיימת הסכמה הולכת וגדלה לכך, שאת תכנון מרכזי הנתונים הקונבנציונאליים, יחליף תכנון מרכזי מידע סקלאביליים. מחשוב ענן מביא לתעשיית ה-IT את השינוי המיוחל. השינוי המשמעותי והמרכזי במודל העסקי של השחקניות בתחום ה-IT, נעוץ בעובדה שחברות רבות, עתידות לעבור ברובן ממודל של "רכישה" למודל של "תשלום על-פי שימוש". משמעות הדבר שמרכזי הנתונים, יעברו במהירות לדגם של אירוח משותף. פחות מ-20% ממרכזי הנתונים כיום, פועלים בצורה של מיקור חוץ (אאוטסורסינג), הסברה הרווחת היא, כי נתון זה עתיד לגדול ל- 80% תוך עשר שנים.

דור חדש של מרכזי נתונים המתוכננים באופן ייעודי עבור מחשוב ענן

המענה האיכותי ביותר, הוא לתכנן מרכזי נתונים המותאמים למודל העסקי של מחשוב ענן. בעיקר חשוב להדגיש כי מרכזי נתונים צריכים להיות צפופים יותר, גמישים יותר ואוטומטיים לגמרי.

עליהם להיות צפופים יותר, כיוון שהצפיפות מצריכה פחות הון, פחות ציוד, ופחות מטרים רבועים, ובמקביל, מאפשרת שימוש בפחות חשמל ועולה פחות. כל זה כמובן, עוזר לקדם גם את האינטרסים הירוקים.

ובל נשכח כלל פשוט: חשבון חשמל של מרכז נתונים לאורך עשר שנים שקול לסכום שנשקיע בבנייתו מלכתחילה. מרכזי הנתונים נדרשים גם ליותר גמישות, כיוון שהעומס המצריך ניהול, נהיה דינאמי יותר עם ענני המחשוב, ובנוסף, אם שואפים להשתמש בפחות אנרגיה על התשתית להיות מותאמת בעקביות לעומס
ה-IT. הקדימות השלישית, באופן הגיוני, תהיה לשאוף לאוטומציה מלאה, מה שיבטיח שהתשתית וצריכת האנרגיה של מרכז הנתונים יהיו מיטביות ומותאמות בכל עת לעומס ה-IT.

פעילות מרכז נתונים איכותי

שכבת מרכז נתונים עם חיבוריות הדדית, מסירה מהדרך את הגבולות של היחידות הסגורות בתוך עצמן, אתגרי ההפעלה ההדדית שפגעו במרכזי הנתונים המסורתיים במשך שנים. התשתית הפיסית של מרכז הנתונים, מתפרשת על-פני כל מרכז הנתונים, מהמבנה ועד למסד, והיא קריטית לכלל הפעילויות של הארגון.

כמערכת קצה לקצה, קלה לפריסה ולניהול, תשתית פיסית בריאה של מרכז הנתונים מסייעת בפרמטרים הבאים:

  • קיצוץ של עד 13%בעלות מחזור החיים הכולל של מרכז הנתונים ושל עד 30% בעלות התשתית הפיסית של מרכז הנתונים לאורך 10 שנים
  • מיטוב הזמינות של מרכז הנתונים מ- % 99.9 ל- % 99.999
  • פתרונות ביצועים מהירים וקלים יותר
  • קיצור זמן התכנון והפריסה משנים לשבועות ספורים בלבד
  • פעולות מתקדמות - חיסכון באנרגיה באמצעות סימולציות, זרימת עבודה וניהול מחזור חיים
  • חיבוריות ל-VMware באמצעות vSphere™ ול-Microsoft SCOM באמצעות ProPack לצורך אוטומציה של הוירטואליזציה

כללי ברזל להקמת דאטה סנטר מודרני איכותי

  • תכנון מרכזי נתונים המותאמים למודל עסקי של מחשוב ענן
  • תכנון לצפיפות למסד המשפר את האמינות, את הפשטות ואת נצילות האנרגיה, כך שמצריך פחות הון, פחות ציוד, ופחות מטרים רבועים. במקביל, מאפשר שימוש בפחות חשמל ועולה פחות. כל זה כמובן, מאפשר צמצום משמעותי של פליטות פחמן דו חמצני ההופך את מרכז הנתונים ל"ירוק".
  • הקפדה יתירה על הרמוניה מושלמת בין ציוד לבין מבנה על ידי יצירת תשתית פיסית איכותית של מרכז נתונים, המקנה שיפור "זמינות" הקירור וההספק, ההופכת את התכנון והפרישה לפעולות פשוטות יותר, שיפור "יעילות" הקירור וההספק, המאפשרת להגדיר רמות ספציפיות של חציצה/עמידות בסיכונים, ושיפור המהירות/יכולת התגובה של מרכז הנתונים, בהתאם להתפתחויות של העסק.
  • מודולאריות בעלת פוטנציאל לפתור מספר בעיות בו זמנית, החל מהגברת הניצולת של התשתית, והגדלת החיים המועילים של המתקן ועד הפחתת עלויות ההון וזמן ההתקנה, אשר מתקשרים לתכנון מסורתי, של מרכזי הנתונים והימנעות מחוסר היעילות המקושר לתשתיות גדולות מימדים.
  • נקיטת גישה הוליסטית המשלבת ארכיטקטורה וניהול, מהמסד ועד הטפחות. יש לקחת בחשבון, תקצוב עבור אספקת שירותים המכסים פתרונות לכל אורך מחזור החיים: תכנון/בנייה, ניהול פרויקטים, אינטגרציית מערכות, הערכה, תפעול ותחזוקה.
  • שילוב תוכנות ניהול עבור מרכזי נתונים (StruxureWare™ for Data Centers) - המשלבות יחדיו ניהול מתקנים (DCFM, או Data Center Facilities Management) וניהול IT (DCIM, או Data Center Information Management). יתרונן של התוכנות הללו נעוץ בעובדה שהן מאפשרות יכולות ניטור מקצה לקצה.

יתרונות ה-DCIM

ה-DCIM משדרגת באופן יסודי את הניהול של מרכזי נתונים לכדי מערכת משולבת המקלה על התפקוד הכולל של הארגון. אינטגרציה של המרחב הלבן של ה-IT עם ספקי הכוח והמתקן בכללו מאפשרת ניהול אנרגיה פעיל ועוזרת למנהלים לצמצם באופן ניכר את צריכת האנרגיה והעלויות, לשפר את ה-PUE תודות להקצאת נכסים טובה יותר, העברת עומסים ושיפורים בתפעול - ובנוסף לתעד את השיפורים בדוחות ברורים ועשירים בפרטים. בנוסף משפרת ה-DCIM את היעילות התפעולית, מספקת תובנות המצמצמות את הפוטנציאל להתהוות בעיות שכיחות כמו קירור יתר או עומס יתר על מערכות קריטיות, ועוזרת למנהלי מרכז הנתונים להתכונן לקראת הצרכים העתידיים ולהתמודד עם אתגרים בעזרת גישה משולבת ומתואמת. ה - DCIM חובקת בתוכה את הניהול של מערכות IT (מחשוב, אחסון ונכסי רשת) ויכולות ייעול כמו ניהול מלאי ונכסים, ובמקביל מספקת למנהלי מרכז הנתונים יכולות חדשות לגמרי כמו מעקב אחרי שינויים וזרימת העבודה, סימולציה של תרחישים עתידיים, ניתוח תלויות, וניתוח השפעות של שדרוגים צפויים או שינויים במתקן. זיהוי נקודות תורפה וחומרה בסיכון עוד לפני התרחשותם של אירועים מזיקים - מה שמצמצם את הצורך בהתערבות אנושית מורכבת כדי להגן על יישומים קריטיים למשימה כאשר דברים משתבשים ויכולות חדשות במעקב אחרי ציוד בחדר ה-IT, על ידי שימוש ברשת אלחוטית ופירוט אוטומטי של תכונות נכסים והתקנים, המאפשר חיפוש בעזרת מילות חיפוש לפי שם, דגם וסוג, או העברת מידע לגיליונות נתונים לצורך יצירת דוחות מצב.

מרכזי הנתונים של APC מקבוצת שניידר אלקטריק עומדים בחוד החנית של התכנון והפריסה המהירה והקלה של תשתית פיסית משולבת של מרכז הנתונים. המערכות כוללות הספק, קירור, אבטחה פיסית, מערכות מסד וניהול וניטור מקצה לקצה המבטיחות את הזמינות, הנצילות והביצועים החיוניים לכל ארגון כדי להגיב להחלטות עסקיות אסטרטגיות, ולשינויים טכנולוגיים חשובים. ובכך מאפשרים לחברות להתאים את התשתית שלהם במהירות התפתחות העסק ובאופן שייענה לצרכים העסקיים המשתנים תדיר- הן היום והן בעתיד.