לוקסנבורג דורש להעמיד אג"ח סאני לפירעון מיידי

ביום שלישי הבא תידון בקשתו באסיפת מחזיקים ■ אם תתקבל, יהפכו לוקסי ויתר מחזיקי האג"ח לבעלי השליטה בחברה השולטת בסקיילקס ופרטנר

יעקב לוקסנבורג (לוקסי) מתחיל לממש את תוכניתו להשתלטות על חברת פרטנר, שנחשפה אמש ב"גלובס". לוקסנבורג פנה אתמול לנאמן ל-3 סדרות האג"ח של חברת סאני שבהן הוא מחזיק, חברת כלל נאמנויות, בדרישה כי על סדר יומה של אסיפת מחזיקי האג"ח הקרובה, שתיערך ביום שלישי הקרוב, תעלה לדיון האפשרות להעמיד את האג"ח לפירעון מיידי.

היות שלוקסנבורג מחזיק יותר מ-10% מסך איגרות החוב, הנושא יעלה לדיון, וייתכן שבתום האסיפה אף יוחלט להעלותו להצבעה. במקרה כזה יופצו כתבי הצבעה בקרב מחזיקי האג"ח, ואם יהיה רוב של יותר מ-75% בקרב מחזיקי האג"ח "הטהורים" (כאלה שלא מחזיקים בני"ע של החברות הבנות סקיילקס ופרטנר), יועמד החוב לפירעון מיידי.

אמש נחשף, כי לוקסנבורג, בעל השליטה בחברת ההשקעות וחיפושי הנפט לפידות, פועל לגיבוש קבוצת משקיעים כדי להשתלט על חברת הסלולר של אילן בן דב (נשלטת בשרשור על ידי סאני וסקיילקס). ככל הידוע, מי שמגבש את הקבוצה עם לוקסנבורג הוא חברו הוותיק יואב קפלן, מנהל השקעות בחברת הקרנות של אי.בי.אי. בית ההשקעות מחזיק אף הוא באג"ח סאני בהיקף משמעותי.

שומר את הקלפים קרוב לחזה

בשלב הזה שומר לוקסנבורג את הקלפים קרוב לחזה, ולא חושף את הדרך שבה הוא מתכוון להשתלט על חברת הסלולר. בסוף חודש מאי נחשף ב"גלובס", כי לוקסנבורג, באמצעות קופת המזומנים של לפידות (272 מיליון שקל בסוף חודש מארס) רכש אג"ח של חברת סאני, וכן אג"ח של החברה הבת סקיילקס בהיקף של 35 מיליון שקל. מרבית ההשקעה הייתה באג"ח סאני.

חברת סאני מצויה כיום בהפרה מול מחזיקי שלוש סדרות האג"ח שלה, בהיקף של כ-238 מיליון שקל. החברה אינה עומדת בהתניות הפיננסיות מול מחזיקי האג"ח בכל הקשור לשווי הנכסים אשר אמורים להיות משועבדים לטובתה. המחזיקים טרם קיבלו את תשלום הריבית האחרון, בסוף חודש יוני, בהיקף של כ-6 מיליון שקל. לדוחות סאני מוצמדת הערת "עסק חי".

אם המהלך של לוקסנבורג להעמדת החוב לפירעון מיידי בסאני, יצליח, מחזיקי האג"ח, ובהם לפידות ואי.בי.אי כאמור, יהפכו לבעלי המניות המרכזיים בחברת סאני, ובשרשור גם בעלי השליטה בסקיילקס ובפרטנר. הבעלות על סאני תאפשר להם להגיש הצעה לפתרון בעיית החוב של סקיילקס, אשר היקף חובותיה גדול, נכון להיום, בכמיליארד שקל מהיקף נכסיה.

מנגד, העמדת החוב לפירעון מיידי והעברת השליטה בסאני למחזיקי האג"ח, יכולה להביא גם לפגיעה בהם: הזיכיון של חברת סקיילקס ליבוא מכשירי סמסונג עלול לפוג עם העברת השליטה (משום שהוא מיוחס לקשריו החמים של בן דב עם היצרן הקוריאני), והמחזיקים עשויים לאבד נכס מרכזי של חברה בת.

בנוסף, העברת השליטה בסאני מהווה עילה להעמדה לפירעון מיידי של הלוואת מוכר שהעמידה האצ'יסון לסקיילקס, בהיקף של 300 מיליון דולר, אשר פירעונה אמור להתבצע באפריל 2017.

את תגובתה של כלל נאמנויות לא ניתן היה להשיג.