יעלון על איראן: "תקיפה היא האופציה האחרונה מבחינתי"

המשנה לראש הממשלה והשר לאיומים אסטרטגיים התייחס לסוגיית התקיפה באיראן, אתמול בתכנית "מדברים גורדון" ■ "אני מקנא באלו שיודעים מראש אם הם בעד או נגד תקיפה"

המשנה לראש הממשלה והשר לאיומים אסטרטגיים משה יעלון התייחס אתמול בערב (ה') בראיון בתכנית "מדברים גורדון" לביקורת של בכירים לשעבר במערכת הביטחון נגד תקיפה אפשרית של ישראל באיראן. "הצטערתי מאוד לשמוע את ההתבטאויות של הלשעברים", סיכם.

"אני נמצא בסביבה שבה מתקבלות החלטות בצורה רציונאלית ולא משיחית. לא את כל התבטאויות האחרונות, גם מצד שרים מכהנים בממשלה, אהבתי. חלק מההתבטאויות האלו בתקופה האחרונה הן כתוצאה מדברים שנאמרו מבחוץ", אמר.

יעלון, לשעבר הרמטכ"ל, אמר עוד כי "אני מקנא באלו שיודעים מראש אם הם בעד או נגד תקיפה. הרי יש פה כל כך הרבה גורמים שמשתנים משבוע לשבוע ומיום ליום. בין אם בהתקדמות הפרויקט, בסנקציות שיכולות להביא את המשטר לשוקת שבורה כלכלית. לכן אני לא חושב שאפשר להגיד מראש אם אני בעד או נגד".

לדברי יעלון, הדיון לא צריך להיות על תקיפה ישראלית: "האם העולם מערבי נחוש לעצור את הפרויקט? אני למוד מלחמות ומבחינתי מלחמה היא אופציה האחרונה. אבל כשאתה מזהה שבעניין הזה היו לא מעט רגעים של רפיסות מצד העולם המערבי, וזה נקלט כך על ידי המשטר האיראני, אז יש צורך להעלות את הנושא".

בנושא הכנסת כוחות צבא מצריים לחצי האי סיני בניגוד להסכם השלום בין ישראל למצרים, אמר יעלון כי "אני לא בטוח שצריך גדוד טנקים כדי להילחם בטרור. כדי להילחם בטרור צריך קומנדו מאומן ונחישות. אני עדיין לא רואה את זה. לא נקבל התנהלות כזו שבה מכניסים כוחות בלי לתאם איתנו ומודיעים לנו בדיעבד".