השוק הסיטונאי: הסכמה עקרונית בין פרטנר ובזק

התקדמות במו"מ על ההסדרה הצפויה בתקשורת הקווית: פרטנר צפויה לקבל שליטה על השירות ללקוח מקצה לקצה, וכך מנתקת פרטנר את הלקוח מבזק והיא תוכל להציע לו שירות ישירות

התפתחות משמעותית בשוק התקשורת בעקבות מה שמסתמן כסגירה עקרונית בין פרטנר ובזק על מבנה השוק הסיטונאי החדש. ל"גלובס" נודע, כי בשבוע שעבר חלה פריצת דרך במו"מ בין שתי החברות בנוגע למבנה השירות, שצפוי להיות במודל של Bit-stream access.

במסגרת המודל, צפויה פרטנר לקבל שליטה על השירות ללקוח מקצה לקצה באמצעות חיבור למספר נקודות איסוף, מהן יבוצע חיבור ישירות לארון התקשורת וללקוח. כך למעשה, מנתקת פרטנר את הלקוח מבזק והיא תוכל להציע לו שירות ישירות.

משמעות נוספת, שמסבירה גם את ההבדלים בגישות בין פרטנר לסלקום, היא שפרטנר לוקחת אחריות על בית הלקוח ואילו סלקום דורשת שבזק תעשה זאת.

נדגיש, כי מדובר בהסדר הנדסי בלבד אשר לאחריו ינהלו החברות מו"מ מסחרי מורכב. ולמרות זאת, מדובר בהתפתחות משמעותית ולו בגלל ההשלכות שטמונות במהלך מבחינת כלל ההסדרה בשוק התקשורת.

עוד נודע ל"גלובס", כי במסגרת המו"מ המסחרי החברות יבחנו, בין היתר, גם מדדים בינלאומיים. פרטנר, סלקום ובזק כבר ערכו השוואות כמה משלמים מפעילים בינלאומיים לחברות התשתית בעולם, ועל בסיס זה ינסו להגיע למחירים מוסכמים.