ה"פייננשל טיימס": יוניקרדיט נחקר בחשד לסחר עם איראן

לפי הדיווח, גורמים המקרובים לעניין טענו כי הרשויות האמריקניות חוקרות את הבנק הגדול ביותר באיטליה בחשד כי ביצע עסקאות עם גורמים איראנים והפר את הסנקציות הכלכליות

נראה כי רשויות הרגולציה אוכפות באופן תקיף את הסנקציות הכלכליות על איראן ומנהלות חקירות רבות כנגד בנקים המפרים את הסנקציות הללו. לאחר שלפני מספר שבועות הבנק הבריטי סטנדרט צ'רטרד הואשם כי סחר עם איראן, כעת הגיע תורו של יוניקרדיט . הבנק הגדול ביותר באיטליה מבחינת היקף הנכסים, נחקר גם הוא בחשד כי הפר את הסנקציות, כך עולה ממסמכים שפרסם הבנק עצמו.

אומנם אותם מסמכים אינם מציינים במפורש מדינה מסוימת שאיתה ניהל הבנק סחר אסור, אך גורמים המקרובים לעניין, אותם מצטטים ב"פייננשל טיימס", טוענים כי החקירה שמנהלים הרשויות בארה"ב מיחסת לבנק האיטלקי ביצוע עסקאות עם איראן.

יוניקרדיט נחקר ע"י התובע הכללי של מדינת ניו יורק ומחלקת החוץ של משרד האוצר האמריקני, כך לפי המסמכים שפרסם הבנק. בנוסף, הבנק האיטלקי טען כי החקירה שמנהלים הרשויות האמריקניות קשורה גם לבנק הגרמני HypoVereinsbank, אותו רכש יוניקרדיט ב-2005.

כאמור, החקירה שמנהלים רשויות הרגולציה בארה"ב כנגד הבנק האיטלקי, היא האחרונה בסדרת החקירות שהם מנהלים כנגד בנקים אירופים ויפנים, בחשד כי הפרו את הסנקציות על איראן ואת החוקים להלבנת הון, והעבירו לרפובליקה האסלאמית מיליוני דולרים, במטרה לגרוף רווחים מהעמלות הכרוכות בכך.

רק לפני מספר ימים הרשויות בארה"ב הודיעו כי הן חוקרות את בנק ההשקעות RBS בשל הפרה מסוימת של הסנקציות עם איראן, ומוקדם יותר החודש רשויות הרגולציה יצאו בהאשמות חמורות כנגד הבנק הבריטי סטנדרט צ'רטרד, לפיהן הבנק הסתיר 60 אלף עסקאות שביצע עם מוסדות איראנים בהיקף של כ-250 מיליון דולר.