הבורסה סגרה בעליות קלות; הכשרה אנרגיה צנחה 7%

אחה"צ יפרסם בנק ישראל את הריבית לחודש ספטמבר; צפי כי תישאר ללא שינוי בשיעור של 2.25% ■ בבילון זינקה ■ הוט הוסיפה לרכז עניין ברקע הצעת הרכש מצד פטריק דרהי

יום המסחר בבורסה באחד העם הסתיים (ב') בעליות קלות, כאשר המשקיעים ממתינים להתפתחות מאירופה וארה"ב, ובמקביל קיימת דריכות לקראת החלטת הריבית של בנק ישראל. לפי הערכות סטנלי פישר יותיר הערב את הריבית על כנה. מחזור המסחר הסתכם בכ-758 מיליון שקל.

בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית היום על 2.25% - כך מעריכים 16 מתוך 19 כלכלנים בסקר "בלומברג". זאת, לאחר שבנק ישראל הותיר גם את ריבית אוגוסט ללא שינוי, אז גם הזהיר הבנק כי חוסר הוודאות סביב הדרכים לשימור יעד הגירעון של הממשלה, מובילים ל"שחיקה באמינות הפיסקאלית" של הממשלה והאוצר. לפי הערכות בשוק, בוועדה המוניטארית של בנק ישראל יעדיפו גם החודש להמשיך ו"לשבת על הגדר" בהמתנה להתפתחויות בחו"ל ולהתבהרות התמונה סביב המצב הפיסקאלי במשק המקומי (לאור ההחלטה להעלאת יעד הגירעון והאפשרות להעלאת מסים), וזאת למרות התגברות הנתונים המקומיים המגבירים את הסיכון למיתון והחרפה משמעותית במשבר החוב באירופה בשבועות האחרונים.

היום דווח כי הוועדה למתן היתרים במשרד מבקר המדינה אישרה לרה"מ בנימין נתניהו לבצע - לבקשתו - שינויים בהרכב תיק ההשקעות שלו בחו"ל ובארץ. "נראה לנו כי נוכח השינויים הדרסטיים בכלכלה העולמית וגם השינויים הכלכליים התכופים והמשמעותיים להשקעות בארץ, הרי שיש צורך במתן אפשרות של הנחיות נוספות לנאמן בנאמנות העיוורת באופן שהממשלה תחליט", נכתב בהחלטת הוועדה. אולם, כיומיים לאחר החלטת הוועדה נתניהו חזר בו, ככל הנראה בשל החשש מביקורת ציבורית. (לסיפור המלא)

בהמשך השבוע, יתמקדו המשקיעים בבורסה המקומית גם בנתונים שיפורסמו במהלך השבוע בחו"ל ובכללם ספר הבז' ואומדן הצמיחה השני לרבעון השני בארה"ב. אולם, גולת הכותרת תהיה בסוף השבוע בכנס הבנקאות בג'קסון הול - משם, מקווים רבים, יצא הפדרל ריזרב בהכרזה על תוכנית רכישות אג"ח שלישית בארה"ב (QE3).

ציפייה לתוצאות קידוח "מירה"; בבילון המשיכה לזנק

הוט הוסיפה לרכז עניין רב לאחר שזינקה אתמול ברקע הצעת רכש מלאה שהגיש בעל השליטה פטריק דרהי במטרה למחוק את המניה מהמסחר. דרהי, באמצעות חברת קול הפרטית, מבקש לשלם לכ-31% מבעלי המניות בהוט 37 שקל למניה, המשקף להוט שווי של כ-2.7 מיליארד שקל.

מניות "מירה" הכשרה אנרגיה ומודיעין עמדו גם היום במוקד וממשיכות לאבד גובה, לקראת פרסום צפוי של תוצאות קידוח האקספלורציה בימים הקרובים. אתמול צנחו המניות ללא כל הודעה מצידן.

מנגד, בבילון המשיכה לרכז מחזורים ערים ולרשום עלייה חדה.

סלקום רשמה עלייה על רקע המלצת "קניה" מבית ההשקעות IBI עם מחיר יעד של 36 שקל, גבוה ב-32% ממחיר הפתיחה של המניה בבורסה היום.

אתמול נחשף ב"גלובס" כי כשבוע לאחר שהחברה הסינית האצ'יסון הודיעה כי לא תרכוש את השליטה בפרטנר , אילן בן-דב, הבעלים הנוכחי, מתכוון להודיע לחברה כי ביטול העיסקה בוצע שלא כדין. בסביבתו של בן-דב, אומרים ל"גלובס" כי הסיבות שמנתה האצ'יסון לביטול העיסקה "אינן מחזיקות מים" וכי הדבר הסב לחברה נזקים כבדים.

אורמת תעשיות הודיעה היום כי אורמת טכנולוגיות, חברה בת שבבעלותה, חתה על הסכם מימון לפרוייקט שהיא מבצעת עם חברת אוברסיס פרייבט. היקף המימון הוא כ-310 מיליון דולר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]