כבר לא 1 בספטמבר: היערכות לפתיחת שנת הלימודים הבוקר

לראשונה יחלו כשני מיליון תלמידים את הלימודים ב-27 באוגוסט, ולא ב-1 בספטמבר ■ במשרד החינוך מעריכים כי שנת הלימודים צפויה להיפתח ללא תקלות, למעט מספר השבתות נקודתיות

שנת הלימודים תשע"ג תחל הבוקר (ב') ובאופן יוצא דופן כמעט ללא תקלות וללא השבתות גורפות. אם בשנים שעברו עוד לפני עידן הרפורמות, התאריך "אחד בספטמבר" היה יום קבע לאיומים בעיצומי מורים או השבתות כלליות, השנה יחד עם התאריך החדש, "27 באוגוסט", צפוי להיות יום תחילת שנת הלימודים הרגוע ביותר בשנים האחרונות.

בחדר המצב של משרד החינוך בירושלים הדבר הבולט ביותר היה השקט ששרר מהרגע שנפתח בשעה 18:00 עד שנסגר ב-22:00. הבוקר נפתח מחדש כבר ב-06:30. רוב ההמולה געשה כאשר הגיעו שר החינוך ושעה אחריו ראש הממשלה. "אין בעיות משמעותיות השנה", אומרים במשרד החינוך, "מעט מן השיחות נוגע באמת לתקלות נקודתיות בלבד במספר מקומות בארץ, אך מעבר לכך שנת הלימודים תיפתח כסדרה לראשונה מזה שנים ללא שום תקלה".

התקלות שכן ידועות למשרד החינוך הן השבתות בשפרעם של ועד ההורים המקומי שהחליט להשבית את הלימודים ליום אחד על רקע סכסוך פנימי ביישוב, כמו כן חשש לפתיחת שנת הלימודים בבית ספר אחד בקרית מוצקין. ישנן תקלות נוספות מקומיות שאמורות להיפתר במהלך שעות הלילה, אבל עוד השבתות "שקטות" יותר ושקטות פחות אמורות להתרחש מחר, כאלה שלא הגיעו למשרד החינוך.

פתיחה מוצלחת יחסית - אבל עדיין יש בעיות

בירושלים מתוכננת היום הפגנה של הורי ותלמידי בית הספר הניסויי בעיר במחאה על מתקן בית הספר המיושן והמסכן את התלמידים הלומדים בו, המחאה תתרחש בשעות הבוקר מול משרדי עיריית ירושלים.

עוד תקלות נקודתיות נוגעות לפן החדש "לימודים חינם מגיל 3" שראש הממשלה ושר החינוך מתגאים בו במיוחד, בפתח תקווה גן טרום-טרום חובה מהסוג הזה לא ייפתח את שעריו מהסיבה ש-22 זוגות הורים מוחים מול העירייה על מיקום זמני של הגן במסדרון אחד מבתי הספר בעיר.

"התרענו שמבנה הגן לא יהיה מוכן בזמן לתחילת שנת הלימודים", אומר ברק, הורה לתלמידה שאמורה להתחיל לימודיה במקום. "החלטנו כל ההורים שנצביע ברגליים ולא נפתח את הגן, הודענו לגננת והודענו למפקחת ומחר, מול החטיבה קבענו כל ההורים שנמחה על העניין ולא נפתח את השנה".