y&r ישראל יטפל בתקציב הפרסום של רנו

תקציב הפרסום של רנו עמד ב-2011 על כ-18 מיליון דולר במחירי מחירון ■ על התקציב התמודדו מספר משרדים

‎‎לאחר חודשים ארוכים של היעדר הכרעה מקבלת קבוצת קרסו החלטה בנוגע לתקציב הפרסום של המותג רנו: ל"גלובס" נודע כי התקציב יטופל במשרד הפרסום ‏y&r‏ ישראל.

קבוצת קרסו משווקת שני מותגים: רנו וניסאן. בשנים האחרונות טופל תקציב הפרסום של רנו במשרד גליקמן-נטלר-סמסונוב ותקציב ניסאן בענבר-מרחב- ניסן. לפני מספר חודשים הוחלט בגליקמן לוותר על תקציב רנו לטובת טיפול בחלק הארי של תקציבי קבוצת כלמוביל.

ההחלטה של גליקמן לוותר על התקציב נפלה על קבוצת קרסו בהפתעה, זאת למרות שבקבוצה עצמה "פלירטטו" בתקופה האחרונה עם משרדי פרסום אחרים וקיימו פגישות לא מחייבות. בעקבות המהלך של גליקמן הועבר התקציב ל"משמורת" במשרד הפרסום ענבר-מרחב-ניסן שאמור היה לטפל בו עד למציאת משרד חדש.

תקציב הפרסום של רנו עמד ב-2011 על כ-18 מיליון דולר במחירי מחירון, אך למרות שלא מדובר בתקציב קטן רוב משרדי הפרסום אינם יכולים לטפל בו - אלא אם יחליטו להחליף תקציב קיים. הסיבה לכך היא שיבואני הרכב מפצלים בד"כ את מותגי הרכב שהם מייבאים בין מספר משרדים וכך הרוב מטפלים בתקציב פרסום כלשהו בתחום.

‎‎המכרז התארך

‎‎בקבוצת קרסו פנו למספר משרדים לצורך בחינת העברת התקציב אליהם: פרט ל-‏y&r‏ נעשו פניות גם ל-‏JWT‏ ישראל, זרמון ‏DDB‏ ופוקס-גורן-גלעדי. מי שעוד היה בתמונה הוא ענבר-מרחב-ניסן שמטפל בתקציב אינפינטי השייך לקבוצה. אך המכרז התארך ובמהלך הזמן שהוא נערך נפתחו בפני חלק מהמשרדים שהתמודדו בו הזדמנויות נוספות להתמודד על תקציבים אטרקטיביים: כך למשל פוקס-גורן-גלעדי זכו עם הזמן בתקציב המותג סיטרואן שהתנהל קודם לכן בזרמון-גולדמן והעדיפו אותו על תקציב רנו.

בקבוצת קרסו העלו לשלב הגמר של המכרז את ‏y&r‏ ישראל ו-‏JWT‏ ישראל אך ‏JWT‏ קיבלו בינתיים את תקציב הפרסום של המותג בטר פלייס. בנוסף התמודדו על התקציב גם משרדים נוספים בהם בריקמן, הביילינים ואשכנזי-זלצמן.

עבור ‏y&r‏ ישראל מדובר בהישג משמעותי. המשרד, במתכונתו הקודמת כשלמור-אבנון-עמיחי, ספג בשנתיים האחרונות מכות קשות ואיבד מספר תקציבי עוגן שהביאו לירידה דרמטית בהיקפיו. אחד התקציבים שאיבד היה תקציב כלמוביל שהועבר לגליקמן-נטלר-סמסונוב. עתה סוגר המשרד מעגל ומקבל שוב דריסת רגל בתקציב רכב.