מורגן סטנלי: רק 2 דברים יכולים להצית עכשיו ראלי בשוק

אדם פארקר, מנהל השקעות במורגן סטנלי, סבור כי התבהרות התמונה הפוליטית סביב הבחירות בארה"ב או לחלופין האצה בצמיחה בסין - עשויים להצית ראלי בשוקי המניות

השווקים בארה"ב עברו טלטלה משמעותית בשבועות האחרונים. מוקדם יותר, המניות ה"דיפנסיביות" בשוק הובילו ראלי, בציפייה מתגברת של המשקיעים להרחבות מוניטאריות מצד בנקים מרכזיים בעולם, אולם בשבוע שעבר ננעלו המדדים בירידות (בסיכום השבוע) - מתוך דאגה מגברת באשר להחרפה במשבר החוב באירופה, וחשש כי ה'פד' בארה"ב יאכזב ולא יבצע רכישות אג"ח.

אז מה כעת יגרום לשוק לעלות בשנית? אדם פארקר, מנהל השקעות במורגן סטנלי, סבור כי שני גורמים יוכלו ליצור תפנית בשוק: התבהרות התמונה הפוליטית סביב הבחירות בארה"ב, או לחלופין "ריבאונד" כלפי מעלה, בצמיחה בכלכלת סין.

"אני חשוב שאלה שני הדברים המרכזיים שיכולים להכניס אותנו למחזור נוסף של עליות", כתב במזכר עדכני ללקוחותיו. "נראה שבסוף לכך, האלמנט המרכזי הבא בתור שמזיז את השוק הוא הפחד עצמו - עם כל האירועים החשובים שאמורים להתרחש בקרוב ולהשפיע על השוק".

לדברי פארקר, מדובר בשלל אירועים משמעותיים, להם משקיעים וכלכלנים מצפים בכל העולם: "בין אם מדובר בפגישות בכירי הבנקים המרכזיים בעולם או הבחירות בארה"ב - המשקיעים מצפים לראלי שיוצת על בסיס החלטות פוליטיות".