600 עובדי בניין מבולגריה יגיעו לעבודה בישראל תוך שבועיים

הממשלה חתמה על הסכם עם ממשלת בולגריה לאספקת עובדים זרים ללא גורמים מתווכים כדי למנוע את תופעת הסחר בבני אדם

600 עובדי בניין מבולגריה יגיעו לעבודה בישראל בתוך שבועיים לאחר שעברו את הבחינות המקצועיות והמיונים שנערכו על ידי נציגי התאחדות הקבלנים.

כזכור, לפני יותר משנה החליטה ממשלת ישראל שלא לצמצם את מכסת העובדים הזרים בענף הבנייה וקבעה שהמכסה תעמוד על 8,000 עובדים זרים לתקופה של שלוש שנים.

הממשלה חתמה על הסכם עם ממשלת בולגריה לאספקת עובדים זרים ללא גורמים מתווכים כדי למנוע את תופעת הסחר בבני אדם. בזמנו תמכה התאחדות הקבלנים במהלך אבל לדבריה המדינה התקשתה בקידומו, ולארץ הגיעו רק עשרות בודדות של פועלים.

בעקבות זאת נפגש נשיא ההתאחדות, ניסים בובליל, עם שר הפנים אלי ישי באפריל והציע את סיוע ההתאחדות כפיילוט במיון מקצועי של מועמדים לעבודה בענף. שאר ההליכים - פרסום הצורך בעובדים, זימון המועמדים וסינון ראשוני לפי קריטריונים, בדיקת רישום פלילי, בדיקה רפואית והוצאת ויזות - באחריות המדינה.

ההתאחדות שכרה משרד בסופיה והקימה באמצעות קבלן מקומי אתר לבחינות, הכולל 4 תחנות. בנוסף נכתבה חוברת בחינה מקצועית שתורגמה לבולגרית.

מנכ"ל ההתאחדות, מוטי כידור, ציין שאת הבחינות שהחלו לפני שבועיים עברו כ-600 פועלים וכי מנכ"ל רשות האוכלוסין בישראל הנחה את צוות משרדו לפעול להבאתם בתוך שבועיים לארץ. בד בבד ירוכזו מועמדים נוספים להמשך הבחינות.