נ. פלדמן צופה רווח של 25 מיליון ש' ממכירת זיכיון איווקו לסמל"ת

אשתקד מכרה פלדמן 478 משאיות ו-75 אוטובוסים של איווקו, ומחזור ההכנסות שלה היה 375 מ' ש'

13 שנה אחרי שהאחים פלדמן רכשו את יבואנית רכבי איווקו (IVECO) לישראל, הם קרובים להיפרד מפעילות זו, ברווח צפוי של כ-25 מיליון שקל.

הבוקר עדכנה החברה הבורסאית נ. פלדמן, כי חתמה על הסכם למכירת פעילות היבוא והמכירה של משאיות ורכבי אוטובוסים של איווקו ליבואנית רכבי פיאט לישראל, סמל"ת, שבבעלות מיכאל לוי. התמורה בעסקה נקבעה על כ-25 מיליון שקל, ובפלדמן מעריכים כי אם תושלם, כל הסכום יירשם לה כרווח.

פעילות היבוא של רכבי איווקו מתבצעת באמצעות החברה הבת פלדטראק, שאותה רכשה פלדמן מחברת המשביר המרכזי ב-1999, לפי שווי הונה העצמי אז, שהיה מצומק לאחר תקופה לא קצרה של הפסדים.

השלמת העסקה הנוכחית כפופה לכמה תנאים, ביניהם קבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים ואישור חברת איווקו האיטלקית. יש לציין כי קונצרן פיאט, שאת רכביו מייבאת סמל"ת, מחזיק באיווקו, ולפיכך נראה כי מכירת הזיכיון לסמל"ת לא תיתקל בקשיים מכיוון זה.

פעילות איווקו מהווה כיום כ-70% מהכנסות פלדמן. נוסף על כך עוסקת החברה, שבשליטת המנכ"ל גדעון פלדמן ושני אחיו, דינה שניידר ונחום פלדמן, ביבוא ושיווק ציוד ומכונות לחקלאות ולתעשייה.

קשיים בתחילת 2012

ב-2011 מכרה פלדמן 478 משאיות, מרביתן משאיות קלות, ו-75 רכבי אוטובוס. מחזור ההכנסות של החברה עמד אשתקד על 357 מיליון שקל.

תחילת 2012 לא האירה לה פנים, והיא סבלה מירידה גם במכירת משאיות וגם במכירת אוטובוסים. מגמה זו הובילה אותה לסכם את הרבעון הראשון של השנה עם צניחה של 37% בהכנסות, לרמה של 65 מיליון שקל.

בשורה התחתונה רשמה פלדמן הפסד רבעוני של 4.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של 1.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, ואחרי הפסד שנתי של 7.7 מיליון שקל ב-2011. מניית פלדמן צנחה מתחילת השנה ב-47%, ומחירה משקף לחברה שווי של 11 מיליון שקל בלבד.

מוקדם יותר החודש עדכנה פלדמן כי רשות ני"ע פנתה אליה בטענה, כי התגמול שהוענק לגדעון פלדמן כמנכ"ל החברה בשנים 2000-2011, בהיקף כולל של כ-11 מיליון שקל, ניתן שלא כדין, זאת משום שתנאי העסקתו לא אושרו כנדרש.

בפלדמן ציינו, כי החברה חולקת על עמדת רשות ני"ע, וכי לדעתה "לא ניתן היום להעמיד לבחינה את תוקפה של ההחלטה שנתקבלה לפני 12 שנים".