האוצר מנסה להחיות את פרויקט הסיבים האופטיים

הממונה על התקציבים גל הרשקוביץ זימן המתמודדים במכרז הסיבים האופטיים של חח"י כדי לשמוע טענותיהם על אי כדאיות המכרז

לאחר כישלון המכרז של מיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל, החליט הממונה על התקציבים במשרד האוצר, גל הרשקוביץ, להיכנס לעובי הקורה מתוך כוונה להבין את הסיבות לאי הצלחת המהלך. ל"גלובס" נודע שהרשקוביץ זימן לפגישות את קבוצות המשקיעים שהביעו עניין במכרז, כדי לשמוע מה דעתם על המכרז ועל ההתפתחויות בשוק התקשורת.

על פי הערכות, המעורבות של גל הרשקוביץ נועדה לבחון את תנאי המכרז ולהכניס בו שינויים. למכרז לא הוגשו הצעות משום שהתנאים בו היו לדעת המשקיעים לא סבירים. מלבד חברת ויה אירופה, שלא ברור עד הסוף האם בכוונתה להתמודד או לא, המשקיעים האחרים פשוט נסוגו מהמכרז והודיעו שלא יגישו הצעה כל עוד לא ישונו התנאים במכרז, שלשיטתם הוא כרוך בסיכונים רבים מאד ובאי ודאות רגולטורית כבדה.

בקרב משרדי הממשלה העוסקים במכרז אומרים כי התנאים לא ישונו וישנה הסכמה רחבה בקרב ועדת המכרזים שהתנאים כפי שהם כרגע בהחלט מעניקים כדאיות כלכלית למיזם, וכי הפגישות עם הממונה על התקציבים נועדו כדי להכיר את המתמודדים וכדי להתרשם מסיכויי המכרז.

שר התקשורת משה כחלון אמר כי משרדו לא יאפשר למכרז הסיבים האופטיים להיכשל. כחלון אמר שייערך סבב שיחות נוסף עם המשקיעים כדי לראות איך ניתן להוציא את המכרז את הפועל. הוא אמר שמדובר בפרויקט לאומי שחשיבותו למשק אדירה והמדינה מחויבת לפעול להוצאתו לפועל כבר בזמן הקרוב.