מופז: "אצל ביבי החיים פה הם פיקניק ביערות הכרמל"

יו"ר האופוזיציה מופז: "עבור שר-העל לכלכלה מדובר רק בסטטיסטיקה, בטבלאות אקסל. בלי שמות ובלי פנים" ■ "ביבי חושב שאצל כולם המקרר מלא, ודלק תמיד יש"

על רקע נתוני האבטלה הקשים התכנסה היום (ד') הכנסת לדיון פגרה מיוחד. יו"ר האופוזיציה, ח"כ שאול מופז (קדימה) פתח בנאומו את הדיון: "מעמד הביניים כבר לא יודע איזה מכתב יגיע אל סף דלתו ראשון - מכתב הפיטורים או צו שמונה",אמר יו"ר האופוזיציה מעל בימת הכנסת. "בעולם של נתניהו, המקרר של מעמד הביניים מלא, המשכנתא כבר שולמה, את מיכל הדלק ממלאים בלי חשבון, החינוך באמת חינם, ובכלל, אצל נתניהו, החיים פה הם פיקניק אחד גדול ביערות הכרמל".

מופז המשיך ותקף: "על פי נתוני שירות התעסוקה שפורסמו רק לפני שבוע, 16 אלף ישראלים איבדו את מקום עבודתם בחודש יולי האחרון בלבד... 518 ישראלים מפוטרים מדי יום. 21 מפוטרים בשעה. עד שאני אסיים את הנאום, 3 ישראלים נוספים יפוטרו מעבודתם".

מופז פנה לנתניהו ואמר: "אדוני ראש הממשלה, חבל שאתה לא נמצא כאן. הם איבדו את מקום עבודתם בגללך ובמשמרת שלך.האם אתה רואה אותם? את פניהם? את ילדיהם? האם אתה שותף למצוקתם? לדאגה הבלתי פוסקת שמדירה שינה מעיניהם בלילות? מחוסר הוודאות שבהבאת אוכל הביתה? מהכבוד העצמי שנלקח מהם? מפגיעה אנושה במרקם היחסים בבית? מפרוק משפחות על רקע מצוקה כלכלית? האם אכפת לך בכלל?".

מופז המשיך: "בשביל שר העל לנושאי כלכלה מדובר רק בסטטיסטיקה. במספרים יבשים בטבלאות אקסל. בלי שמות חלילה. כי לשמות יש פנים".

יו"ר קדימה התייחס בנאומו למצבו של ערוץ 10 והביע תקווה שהדיון במליאה ישודר בו. "אדוני ראש הממשלה, אני יודע שזה מפריע לך לשיגרת יומך. אבל אני תקווה שערוץ 10 יוכל לדווח גם על פתיחת מושב החורף - אם לא ייסגר עד אז. כי זכות הציבור לדעת אדוני - מה אתה עושה בעניין הזה? האם בהוראתך המגעים תקועים? האם פיטוריהם הקרובים של מאה וחמישים 150 עובדי הערוץ מטרידה את מנוחתך או מוסיפה לך נחת? איזה אינטרס אתה מייצג? את האינטרס הציבורי או האינטרס האישי שלך?".

מופז המשיך לתקוף את נתניהו: "כי בעולם של נתניהו, המקרר של מעמד הביניים מלא, המשכנתא כבר שולמה, את מיכל הדלק ממלאים בלי חשבון, החינוך באמת חינם, ובכלל, אצל נתניהו, החיים פה הם פיקניק אחד גדול ביערות הכרמל. על פי הקונספציה של נתניהו - מצבנו לא היה מעולם טוב יותר. גן עדן של שוטים. ממש "ביבי בארץ הפלאות". במסיבת התה של ביבי יש שלושים ושלושה קלפי משחק. יש מי שקובע באמת, יש מי שמכונה מקבל ההחלטות יש מי שמחסל חשבונות אישיים, סוגר ערוצים, עורף ראשים ומדרדר את ישראל לשפל חסר תקדים בכל היבט ובכל נושא. במסיבת התה של ביבי, השולחן עמוס בכל טוב והארוחה היא בחינם. אין דין ואין בג"צ. דבר לא חסר...... במסיבת התה של ביבי הכל מותר. תיכף גם יוגש הקינוח. למלך אין כתר ולנתינים אין בית. עוד מעט.... גם לא תהיה להם

מופז ביקש להעביר שאלה לנתניהו בנאומו: "אני מבקש לשאול את ראש הממשלה מעל דוכן זה, היכן הסתתרה האמת עד היום? האם סונוורנו על ידי נתניהו ושר אוצרנו המהנהן? השקל החזק! הבורסה הכי יציבה! שיעורי הצמיחה מהגבוהים והיציבים בעולם! הנדל"ן השומר על ערכו! 'הבלימה', 'הצמיחה', 'הורדת האבטלה'... זרם ההשקעות הזרות המציף אותנו! לאן כל זה נעלם אדוני ראש הממשלה? אדוני ראש הממשלה, אירלנד משלמת מחיר כלכלי על מדיניות שגויה אותה גם אתה אימצת. האם תוכל להסביר לנו איזה שינויים שקלת לבצע בתיק ההשקעות האישי שלך? האם ויתרת על המניות הישראליות? האם רצית להעתיק השקעות מכאן לחו"ל? מה יקרה לערך המטבע שלנו תחת מדיניותך והאם שוב נחיה בחסדו של הדולר האמריקני?

"נתניהו הבטיח לתת הזדמנות לזוגות צעירים. נתניהו הבטיח לחיילים משוחררים ולצעירים בכלל, להשיג דירה מבלי שישעבדו את חייהם למשכנתה או שיחיו עם ההורים. אלו מילותיו שלו. איך אומרים? הבטחות כמו חול - ולעם אין מה לאכול".