כך נראות המשכורות של קבוצת המיליונרים פ.ס.ז'

הקבוצה הכי בזבזנית בשוק ההעברות תשלם העונה 8.4 מיליון אירו ברוטו מדי חודש לשחקניה; כמה ירוויחו איברהימוביץ', פאסטורה, לאבצי וטיאגו סילבה?

פריז סן-ז'רמן פתחה בצורה מאכזבת ביותר את עונת 2012/13, עם שלוש תוצאות תיקו שבעקבותן התרחקה כבר עכשיו מראשות הטבלה הצרפתית, אותה מוליכה מארסיי עם 9 נקודות מתוך 9 אפשריות. אבל בכל הקשור לכסף - המועדון שנמצא בבעלות זרוע ההשקעות הלאומית של ממשלת קטאר (QSI), ממשיך להוביל בכל טבלה אפשרית.

על-פי המגזין "פראנס פוטבול" וכלי תקשורת נוספים, פ.ס.ז', ששברה הקיץ את כל שיאי ההעברות האפשריים בצרפת ובזבזה כ-140 מיליון אירו על רכישת שחקנים חדשים (יותר מכל קבוצת כדורגל אחרת בעולם בפגרה הנוכחית) - תשלם העונה ל-25 שחקניה שכר ברוטו של 8.476 מיליון אירו בכל חודש. סכום זה אינו כולל את הבונוסים השונים להם זכאים השחקנים, ואת התוספות הנלוות לחוזים שלהם, כגון רכבים ודירות - אלא אך ורק את שכר הבסיס.

כמו כן, יש לציין כי פ.ס.ז' מוציאה כסף רב גם על שכר הצוות המקצועי של המועדון, בראשותו של המנג'ר האיטלקי קרלו אנצ'לוטי, שמרוויח כ-500 אלף אירו ברוטו לחודש.

מטבע הדברים, בראש רשימת השחקנים המרוויחים של פ.ס.ז' נמצא החלוץ זלאטן איברהימוביץ', שנרכש הקיץ ממילאן האיטלקית לאחר סאגה מתישה. השבדי ירוויח שכר בסיס של 1.375 מיליון אירו ברוטו בכל חודש. אגב, שכר הנטו הבסיסי של איברהימוביץ', 14 מיליון אירו לשנה, הוא כמעט זהה לתקציבה הכולל של הקבוצה הקטנה ביותר שתשחק העונה בליגה הצרפתית (טרואה, עם תקציב של 19 מיליון אירו).

טיאגו סילבה, רכש נוסף של פ.ס.ז' ממילאן, ירוויח העונה 780 אלף אירו בכל חודש. אסקיאל לבאצי, שנרכש הקיץ מנאפולי, יהנה מ-415 אלף אירו לחודש; את חמישיית המרוויחים הראשונה ישלימו דייגו לוגאנו (שהגיע לקבוצה בעונה הקודמת מפנרבחצ'ה הטורקית) עם 340 אלף אירו בחודש, והבלם אלכס (ירוויח גם הוא 340 אלף אירו ברוטו בכל חודש).

ההפתעה הגדולה ברשימה מגיעה מכיוונו של חבייאר פאסטורה, הרכש המשמעותי הראשון בעידן הקטארי בפ.ס.ז', שהצטרף למועדון בעונה הקודמת עבור דמי העברה מנופחים של 42 מיליון אירו (שולמו לפאלרמו האיטלקית). הארגנטיני ירוויח "רק" 240 אלף אירו לחודש, מה שמציב אותו במקום ה-14 בלבד ברשימת המשתכרים של פ.ס.ז'.