דווקא עכשיו? שיבושים בנתב"ג עקב פיטורי 100 עובדים זמניים

דווקא בשיא העומס התיירותי, רשות שדות התעופה פיטרה 100 עובדים ארעיים, והוועד הודיע על שיבושים הצפויים בנתב"ג בשעות הקרובות עקב מחסור בכוח-אדם ■ רש"ת פתחה חדר מצב בשל עיכובים צפויים של כשעה בטיסות הממריאות

עיתוי לא מוצלח: בשיא עונת הנסיעות, הנהלת רשות שדות התעופה (רש"ת) החליטה לפטר 100 עובדים ארעיים, וכתוצאה מכך צפויים היום (ה') שיבושים בנתב"ג.

על-פי דוברי ועד עובדי רשות שדות התעופה, 100 העובדים הארעיים - החל מסבלים וכלה בדיילי קרקע - יפוטרו במנות: 30 עובדים יפוטרו באופן מיידי, 30 נוספים יפוטרו בעוד כשבוע והיתר בשבוע שלאחר מכן.

עוד טענו בוועד כי הפיטורים נעשו "מהיום להיום ובטיימינג הגרוע ביותר של שיא עונה" וגרמו מאליהם לשיבושים. "לא צריך ליזום עיצומים. המחסור בכוח-אדם יגרום מעצמו לשיבושים בהתנהלות התקינה של הנמל".

כבר ביולי השנה איימו עובדי רש"ת כי אם תצומצם מצבת כוח-האדם ואף לא תתוגבר, העובדים לא יוכלו לעמוד בעומס העבודה, והפעילות התקינה בשדה התעופה תשובש.

העובדים איימו בצעדי מחאה גם אם לא יימצא פתרון לטיפול בהסדרת כספי הפנסיה שלהם. מדובר בכספי פנסיה בסך 2.6 מיליארד שקל של העובדים וגמלאי רש"ת, שהוועד דרש להעביר לחשבון נאמנות. בוועד טענו היום כי גם הסוגיה הזו לא טופלה.

גורם ברשות שדות התעופה אמר ל"גלובס" כי לא מדובר בפיטורים אלא בסיום ידוע וקבוע מראש של עובדים זמניים, שתקופת חוזה ההעסקה שלהם מסתיים - דבר שהיה ידוע מראש ביום כניסתם לעבודה.

עוד אמר הגורם כי במקום 30 עובדים ארעיים שיפוטרו, ייקלטו חדשים במקומם, במסגרת סבב קבוע של גיוס עובדים ארעיים. יחד עם זאת, נודע כי העילה האמיתית להודעת הוועד היא רצונם לתקן עיוותי שכר לעובדים וותיקים ברמות הנמוכות, וכי הנושא מצוי בטיפולו של משרד האוצר, שעדיין לא פתר את הסוגיה.

מהנהלת רשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "ההנהלה בוחנת את דרישות ועד העובדים". עוד נמסר מהרשות כי "בנתב"ג נפתח חדר מצב בשל עיכובים צפויים של כשעה בטיסות הממריאות. הנוסעים מתבקשים להתעדכן באתר האינטרנט של רש"ת ומול חברות התעופה". בנתב"ג נפתח חדר מצב בשל עיכובים של כשעה בטיסות הממריאות.