רווחי אלון רבוע כחול צנחו ברבעון ב-55% ל-29 מיליון שקל

רשת מגה, שרשמה ירידה במכירות ובשיעורי הרווחיות, מסבה 20 מסניפיה לרשת הבי-דיסקאונט חדשה, בניסיון להתמודד עם תנאי השוק המשתנים‏

‎‎אחרי שהציגה מוקדם יותר החודש תוצאות חיוביות במגזר הנדל"ן והדלק שלה, קבוצת אלון רבוע כחול פרסמה היום (ה') את הדוחות המאוחדים שלה לרבעון השני. דוחות אלה כוללים גם את פעילות הסופרמרקטים (רשת מגה), שבה נרשמה הרעה בפעילות, בדומה למגמה שהציגו מרבית המתחרות מוקדם יותר החודש.

‏‏פעילות מגה משכה את תוצאות הקבוצה מטה: רווחי קבוצת אלון רבוע כחול, שבשליטת דודי ויסמן ושרגא בירן, לרבעון השני, נחלשו ב-55% ל-28.8 מיליון שקל; במחצית השנה צנחו רווחי הקבוצה ב-76% ל-22.5 מיליון שקל.

‏‏בפעילות השוטפת רשת מגה נפגעה מהמשך התחרות בשוק קמעונאות המזון המקומי ומשחיקה במחירי המכירה, שהורידו את רווחיה לרבעון השני ב-6.4% לרמה של 1.65 מיליארד שקל.

‏‏מגה רשמה ירידה רבעונית של 7.6% במכירה בחנויות זהות, אשר קוזזה באופן חלקי בזכות פתיחת 8 סניפים חדשים במהלך השנה החולפת. מכירותיה של רשת מגה למחצית השנה הראשונה ירדו ב-3.6% ל-3.27 מיליארד שקל, אחרי ירידה של 5.3% במכירות חנויות זהות.

‏‏המכירות למ"ר של מגה, המפעילה 217 סניפים על פני 386.4 אלף מ"ר, ירדו ברבעון השני ב-10% ל-4,302 שקל. במחצית השנה נחלשו המכירות למ"ר ב-6.7% ל-9,223 שקל.

‏מגה לא הצליחה להקטין את היקף הוצאותיה; אלה הצטרפו לחולשה במכירות והובילו לצניחה של יותר מ-50% ברווח התפעולי שלה לרבעון, שעמד על 32.4 מיליון שקל, ושיעורו על 2% בלבד מהמכירות (לעומת 3.9% ברבעון המקביל אשתקד).

‏‏עם זאת, ייתכן שהרע מכל כבר מאחורי רשתות המזון, ובדומה למתחרה שופרסל, שיעור הרווח התפעולי של מגה נמצא במגמת שיפור ביחס לרבעונים קודמים - ברבעון הראשון עמד הנתון על 1.1% בלבד, וברבעון הרביעי של השנה שעברה על 1.6%.

‏‎‎‏"צעדי התייעלות של 60 מיליון שקל"

‏בניסיון להתמודד עם תנאי השוק המשתנים, רבוע כחול עדכנה על תוכנית הנוגעת ל-30 מסניפיה. עד סוף השנה היא צפויה לצאת מפעילות ב-10 מהם, וב-20 האחרים רבוע תשיק רשת הבי-דיסקאונט חדשה בפריסה ארצית.

זאב וורמברנד, מנכ"ל אלון רבוע כחול, אמר היום: "במגזר הסופרמרקטים אנחנו מתחילים ללכת בחזרה לכיוון הנכון, ובנטרול אותם 30 סניפים הרווח התפעולי הרבעוני עומד על 3.4%. משמעות העניין היא שיתרת הסניפים, כ-85% מפעילות הרשת, מתפקדים יפה מאוד".

לדבריו, ‏‏"הודענו על צעדי התייעלות בהיקף שנתי של 60 מיליון שקל, ואלה יבואו לידי ביטוי באופן מהותי יותר ברבעונים הבאים. הפנמנו את תנאי התחרות בשוק, ולכן החלטנו על השינוי הסניפים. השקת 20 הסניפים החדשים בפריסה ארצית תוביל את תחום ההבי-דיסקאונט, ואנחנו בהחלט צפויים לחזור למסלול הרווחיות שאליו היינו רגילים בעבר". ‏‎‎‏