יחימוביץ': "תגובת שר האוצר לאבטלה - אטימות מוחלטת"

יו"ר מפלגת העבודה: "במקום לעסוק בשיטות דגימה מוטב לנתניהו ושטייניץ שינקטו צעדי חירום לבלימת גל הפיטורים"

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' תוקפת את התגובה שפרסם שר האוצר יובל שטייניץ לנתוני האבטלה שהתפרסמו היום.

יחימוביץ' אומרת כי קריאות השמחה של שר האוצר שטייניץ בתגובה לפער בין נתוני הלמ"ס לנתוני שירות התעסוקה מעידות על אטימות מוחלטת. "שירות התעסוקה, בניגוד ללמ"ס, אינו עוסק במדגמים ובסטטיסטיקות אלא פשוט מפרסם את מספר המובטלים החדשים. 16,000 המובטלים מהחודש שעבר מעידים על גידול עצום באבטלה. כל אחד מהם הוא עולם ומלואו והסבל שנגרם למשפחתו הוא קשה".

עוד אומרת יחימוביץ' כי "בימים אלה פועל שטייניץ במלוא הכוח כדי שבחודש הבא המספר יגדל אף יותר כאשר למעגל האבטלה, על פי כוונותיו וכוונות רה"מ נתניהו יתווספו מפוטרי פניציה, ערוץ 10 ורבים אחרים. במקום לעסוק בשיטות דגימה מוטב לנתניהו ושטייניץ שינקטו צעדי חירום לבלימת גל הפיטורים".

נתוני התעסוקה שפרסמה היום (ה') הלמ''ס מעוררים שוב תמיהה ומחלוקת קשה: בעוד שנתוני האבטלה המקוריים מצביעים על גידול חד באבטלה מרמה של 6.5% ל-6.8% ביולי (תוספת של 16.6 אלף מובטלים חדשים במשק), הנתונים מנוכי עונתיות מראים את ההיפך המוחלט. לפיהם, שיעור הבלתי מועסקים צנח דרמטית מרמה של 7.1% ביוני ל-6.5% ליולי. כלומר, ירידה של 20.3 אלף מובטלים.

שר האוצר יובל שטייניץ, העדיף להתייחס לסדרה ללא עונתיות, ואמר כי "כפי שהבהרתי בתחילת השבוע שוק התעסוקה מתפקד בצורה טובה, ויש לברך על הירידה באבטלה ועוד יותר על העלייה החשובה בשיעור ההשתתפות בשוק העבודה".