הבית הלבן: חלון ההזדמנויות הדיפלומטיות של איראן מוגבל

ברקע: דו"ח חדש של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שחושף כיצד איראן צוברת אוראניום מועשר ■ ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב: לא מוכנים להיות שותפים להתקפה ישראלית

ארה"ב מדברת בשני קולות על מאמצי איראן לפתח נשק גרעיני. דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, הזהיר הערב (ה'), כי חלון ההזדמנויות הדיפלומטיות של איראן מוגבל. הוא הגיב על דו"ח חדש של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בווינה, שלפיו הכפילה טהראן את מספר הצנטריפוגות במתקן התת-קרקעי בפורדו בשלושת החודשים שחלפו.

הדובר הדגיש, כי התנאים שמציעה הקהליה הבינלאומית לאיראן לא יישארו על השולחן לנצח."אנו בוחנים בקפידה את הדו"ח, אך, באופן כללי, אנו לא מופתעים מכך שאיראן מוסיפה להפר את התחייבויותיה", אמר הדובר.

מכל מקום, במקביל אמר יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב, גנראל מרטין דמפסי, בשיחה עם כתבים בלונדון, כי התקפה ישראלית על איראן תדחה, אך קרוב לוודאי לא תבלום, את תכנית הגרעין של איראן. על דבריו מדווח העיתון הבריטי "גארדיאן".

"אינני רוצה להיות שותף (להתקפה ישראלית) אם הישראלים יבחרו לעשות זאת", אמר הגנרל. זו אינה הפעם הראשונה שדמפסי משמיע הסתייגות מאפשרות של תקיפה ישראלית.

הוא הוסיף, כי אינו יודע מהן הכוונות הגרעיניות של איראן, אך מה שברור הוא, שמאמצי הקהילייה הבינלאומית להפעיל לחצים על איראן יעלו בתוהו אם היא תותקף בטרם עת.