IFA: צפו בכל החידושים מתערוכת האלקטרוניקה הבידורית

תערוכת IFA בברלין התנהלה בסימן מערכת ההפעלה חלונות 8 שתצא בקרוב, ובמקביל סימנה שתי מגמות חשובות שישפיעו על הענף: לפטאבים - הכלאה של לפטופים וטאבלטים, וטלוויזיות OLED

שנת 2013 עומדת להיות השנה של מיקרוסופט - כך לפי תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית IFA, שהתקיימה בסוף השבוע האחרון בברלין. למרות שהענקית מרדמונד לא הציגה באופן רשמי בתערוכה, כמעט כל ההכרזות החשובות היו קשורות אליה. יצרניות המחשבים הגדולות דאגו מוצרים הפועלים עם מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט, שתושק בסוף חודש הבא בישראל ובשאר מדינות העולם.

הבשורה הגדולה של IFA הייתה קטגוריה שקיבלה את השם "לפטאב". מדובר בעצם בהכלאה של לפטופ וטאבלט. הרעיון הוא שבעוד שטאבלט הוא המוצר האידיאלי לצריכה של תוכן, ולפטופ משמש לעבודה ולהזנה של נתונים, המשתמש עדיין נוטה לסחוב את שני המוצרים האלו מכיוון שהוא מתקשה לוותר על אחד מהם. האסטרטגיה של רוב יצרניות המחשבים היא לשלב בין השניים ולהציע (לפחות בתאוריה) את האביזר הנייד האולטימטיבי.

לפטאבים: טאבלט עם מקלדת

טושיבה, U920t Satelite

לפטאב מסדרת Satelite הפועל על חלונות 8. מדובר באולטרה בוק דקיק הכולל מסך מגע בגודל 12.5 אינץ'. במצב טאבלט, ניתן להחזיק את המוצר בדומה לעבודה רגילה עם טאבלטים, וכשרוצים להקליד מחליקים את המסך למעלה ומקבלים תצורת לפטופ רגיל.

החיסרון במקרה הזה הוא המשקל, שעומד על 1.45 ק"ג - משקל קל ללפטופ, אבל יחסית כבד ללפטופ. בתערוכה הוצגו גם מוצרים מסוג זה שבהם ניתן להפריד את המקלדת ואת המסך כדי לחסוך במשקל. במוצר הזה טושיבה יוצאת מהנחה שהמשתמשים שלה ירצו את המקלדת איתם כל הזמן. U920t כולל מצלמה קדמית עם חיישן של 1 מגה פיקסל ומצלמה אחורית של 3 מגה פיקסל.

אסוס, Vivo Tab

טאבלט הכולל מעבד מסוג אטום של אינטל, מסך בגודל 11.6 אינץ' עם זיכרון בנפח 2 ג'יגה, כאשר החברה מאפשרת לחבר אליו מקלדת שהופכת אותו לסוג של לפטופ. מדובר בעצם בגרסה הפועלת עם חלונות 8, בניגוד לדגמים אחרים של החברה מסדרת טרנספורמר, הפועלים באותה תצורה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל.

Dell, דגם Duo 12 מסדרת XPS

בחברת המחשבים Dell החליטו לבחור עיצוב יותר מעניין לדגם הלפטאב הראשון שלהם הפועל עם חלונות 8. הדגם, לטענת דל, הוא שילוב של אולטרה בוק וטאבלט. הדגם הזה כולל מסך מגע בגודל 12 אינץ' בטכנולוגיית גורילה גלאס שאמורה להיות עמידה לשריטות. ייחודו של Duo 12 הוא בעיצוב הכולל מסך המסתובב ב-180 מעלות על ציר בתוך המסגרת הפנימית שלו. מה שבעצם מאפשר כאשר עובדים עם המחשב לסובב את המסך בזמן שהמקלדת פתוחה ולהפוך אותו ללפטופ. זוהי לא הפעם הראשונה שדל משתמשת בעיצוב הזה לדגם שלה. היא עשתה את זה גם בעבר עם מחשב באותה תצורה עם חלונות 7, אבל אז מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, לא ממש התאימה לעולם מסכי המגע, כמו חלונות 8.

HP, דגם ENVY x2

גם יצרנית המחשבים המובילה HP לא יכולה הייתה להתעלם מהקטגוריה המתהווה של הלפטאבים. הדגם שחשפה יגיע עם מסך מגע מגנטי בגודל 11.6 אינץ', המסוגל להתנתק מן המקלדת ולהפוך לטאבלט עצמאי. הוא כולל את מערכת האודיו הפנימית של מותג האודיו Beats מבית אמן הראפ ד"ר דריי, ועט מגע המאפשר לכתוב ולצייר על המסך.

סמסונג, Ativ Smart PC

סמסונג הציגה את סדרת ATIV (היפוך של המילה VITA שפירושה "חיים" בלטינית). דגם Ativ Smart PC כולל מסך מגע 11.6 אינץ' המשמש כטאבלט רגיל עם חלונות 8, אשר נכנס בעת הצורך לתחנת עגינה המשמשת כמקלדת. הדגם הזה גם יכלול את עט המגע S-Pen המשמש לכתיבה בכתב יד על המסך בעת הצורך.

טלוויזיות: ה-OLED הוא הדבר הבא

השיפורים במסכי הטלוויזיה לא מסתיימים עם מסכי ה-LED, שהם המוצר הכי טוב היום בשוק. מסכי ה-OLED הם הדבר הגדול הבא.

סמסונג הציגה את ES9500 שיהיה הדגם הראשון של החברה בטכנולוגיית OLED. מדובר בטכנולוגיה שמציעה מסכים דקים יותר ממה שאנחנו רגילים לראות היום ובאיכות הרבה יותר גבוהה ממה שאפשר לקבל ב-LED. מי שמזלזל ברמה שאליה יכולה איכות המסך להגיע, צריך פשוט לצפות במסך מהסוג החדש לעומת מסכי ה-LED החדישים, שנראים פתאום דהויים ומפוקסלים. מסכי ה-OLED, שאמורים לצאת במדינות שונות בעולם לקראת סוף שנה זו או בשנה הבאה, צפויים להיות יקרים מאוד, לפחות בהתחלה.

הטלוויזיה החדשה של סמסונג תגיע בגודל של 55 אינץ' והיא מוגדרת כסמארט TV. לדברי החברה, הטלוויזיה מציעה צבעים עשירים מאוד וזמן תגובה מאוד מהיר. מהתרשמות ראשונה שלנו, מדובר במסך באיכות גבוהה מאוד, שלא ישאיר אנשים אדישים לטכנולוגיה זו.

טכנולוגיה אחרת שאפשר למצוא בדגם הזה היא פונקציית ה- Multi View, המאפשרת לשני אנשים לצפות בשני תכנים שונים בו זמנית על גבי מסך אחד ולשמוע כל תוכן בנפרד באמצעות משקפי ה-Multi View 3D של סמסונג עם אוזניות משולבות (מדובר בצפייה בתוכן דו-ממדי ולא תלת-ממדי). הרעיון עצמו נראה קצת מוזר והוא יהפוך את הקשר בין בני הזוג בבית לקר עוד יותר בזמן צפייה משפחתית, אבל מצד שני, הוא יכול למנוע מריבות. בהתרשמות שלנו, הצפייה בטכנולוגיה הזו על המסך של סמסונג נתנה תמונה טובה מאוד, כאשר בלחיצת כפתור על המשקפיים, קיבלנו את התמונה שבה צפה האדם השני בחדר.

LG: מסך OLED איכותי

גם היריבה הקשה של סמסונג, חברת LG, הציגה מסך OLED באיכות לפחות זהה לזו של מתחרתה. הדגם הזה צפוי להגיע לשווקים במהלך החודשים הבאים, ויהפוך את שתי החברות הקוריאניות לחדשניות ביותר בתחום זה.

סמאטרפונים

בחודשים הקרובים נפגוש את מיקרוסופט לא רק על המחשבים, הלפטאבים והטאבלטים, אלא גם בסמארטפונים מבוססי מערכת ההפעלה ווינדוס פון 8.

סמסונג הייתה הראשונה לחשוף ביום רביעי שעבר את הדגם הראשון בשוק עם מערכת ההפעלה הזו. דגם ATIV S יכלול מסך בגודל 4.8 אינץ', עובי של 8.7 מ"מ, מצלמה עם חיישן של 8 מגה פיקסל ותקשורת אלחוט לטווח קצר מסוג NFC, המאפשרת לתקשר עם אביזרים כמו רמקולים או לבצע תשלומים סלולריים.

ביום שישי שעבר כבר היו הדלפות של סמארטפוני ווינדוס פון 8 של נוקיה, שאמנם לא הציגה בתערוכה, אבל עניינה מאוד את עיתונאי הטכנולוגיה שביקרו בה. דגם 920 מסדרת Lumia צפוי לכלול מסך מגע בגודל 4.5 אינץ', בעוד שדגם 820 יגיע עם מסך בגודל 4.3 אינץ'.

מבחינה עיצובית, שני המכשירים לא שונים בהרבה משאר דגמי לומיה הישנים יותר, הפועלים עם ווינדוס פון 7.5. הם יגיעו בצבע צהוב, סגול, תכלת, אפור, לבן ושחור.

הכותב היה אורח חברת סמסונג בתערוכה