מדד מנהלי הרכש של HSBC בסין - בשפל מאז מארס 2009

סקר מדד מנהלי הרכש של בנק HSBC הציג היום אומדן סופי של 47.6 נקודות לחודש אוגוסט - לעומת נתון של 49.3 בחודש יולי ■ כלכלן ב-HSBC: "סין צריכה לבצע רפורמות"

נתוני מאקרו מאכזבים בסין שפורסמו היום (ב') בסין, מגבירים את התקווה במזרח להקלה כמותית מצד בנקים מרכזיים בעולם, כשהם מעידים על המשך ההאטה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

סקר מדד מנהלי הרכש של בנק HSBC שפורסם היום, הצביע על אומדן סופי של 47.6 נקודות בחודש אוגוסט, ירידה לעומת האומדן הראשוני שעמד על 47.8 נקודות (ופורסם ב-23 באוגוסט), ולאחר שהציג נתון של 49.3 נקודות בחודש יולי. נזכיר כי נתון מתחת ל-50 נקודות מצביע על המשך התכווצות הכלכלה.

מדובר בנתון נוסף המעיד על ההאטה המתמשכת בכלכלת סין, בעוד המדד מציג את רמתו הנמוכה ביותר מאז מארס 2009. גם מדד מנהלי הרכש הרשמי של סין, שפורסם בשבת, הצביע על שפל של 9 חודשים באוגוסט - כשנפל לרמה של 49.2 נקודות לעומת 50.1 נקודות ביולי. מדובר היה בפעם הראשונה מאז נובמבר 2011, שהמדד ירד מתחת לרמה של 50 נקודות.

"היצואנים בסין מתמודדים עם קשיים מתגברים לאור הסביבה הכלכלית העולמית הבעייתית", אמר קו הונגבין, כלכלן ב-HSBC בהונג קונג. "בייג'ינג צריכה לבצע רפורמות בכדי להמריץ את הצמיחה ולעודד תנאים ליצירת משרות חדשות".

נציין כי חודש אוגוסט, כמו כן, היה החודש העשירי ברציפות במסגרתו מדד ה-HSBC, אשר משקף באופן אמין יותר את מדד הרכש בקרב עסקים קטנים ופרטיים, הציג נתון מתחת ל-50 נקודות - המעיד, כאמור, על התכווצות הפעילות.