מתכוננות ליום סגריר: חברות עושות הכנות לפרישה של יוון

אומנם קובעי המדיניות של גוש האירו הצהירו בכל הזדמנות כי יעשו הכל כדי להגן על גוש האירו, אך זה לא מונע מחברות הענק לבצע הכנות למקרה שיוון תפרוש מגוש האירו

חרף העובדה שיוון מנסה בכל כוחה להימנע ממצב של חדלות פירעון שיוביל אותה למצב של פרישה מגוש האירו, חברות הענק האמריקניות מתכוננות לאפשרות שיוון תיאלץ בקרוב לפרוש מגוש האירו.

כך למשל, בנק אוף אמריקה "מכין משאיות עמוסות בכסף ושולח אותן לגבולות של יוון כדי שהלקוחות שלו יוכלו לשלם לעובדים המקומיים ולספקים, במקרה שפשוט המזומנים לא יהיו זמינים", כך לפי פרסום ב"ניו-יורק טיימס". גם ענקית הרכב פורד, מכינה את המחשבים שלה ליום סגריר ומתכנתת אותם להסתגל באופן מהיר למטבע יווני חדש.

אף אחד עדיין לא יודע להעריך מה יהיו ההשלכות של פרישת יוון מגוש האירו, אך בנקים אמריקנים וחברות ייעוץ ואסטרטגיה מייעצות ללקוחות שלהם כיצד להתכונן בצורה הטובה ביותר לפרישה של יוון מגוש האירו, או במקרה הגרוע יותר - פירוק מלא של כל האיחוד. זאת, חרף ההצהרות השונות של מעצבי המדיניות באירופה, שיעשו ככל יכולתם לשמור על אחדותו של גוש האירו.

גם בנק ההשקעות JP מורגן אינו לוקח סיכונים וכבר יצר חשבונות חדשים ללקוחות הענק שלו המבצעים עסקים ביוון, שיותאמו במהירות למטבע החדש ביוון או לכל מטבע אחר שיירש את האירו במקרה שהגוש כולו יפורק.

אומנם השווקים הפיננסים רשמו עליות בהמלך חודשי הקיץ האחרונים, שניזונו מהתקוות כי מנהיגי גוש האירו יצליחו לנווט את גוש האירו לחוף מבטחים, אולם אך ההכנות שמבצעות חברות הענק בכל העולם מעידות על הפסימיות של המשקיעים בכל הנוגע לכך.