ברקליס: מנוע הצמיחה הגלובלי העתידי - המזרח התיכון

מקראם אזאר, סגן יו"ר ברקליס להשקעות: "אם חושבים בצורה גלובאלית, האפסייד הוא השווקים המתעוררים, ולמזרח התיכון יש חלק חשוב בכך" ■ ברקליס ביצע השנה עסקאות בשווי 4.7 מיליארד דולר באזור

סין? הודו? לטענת בנק ההשקעות ברקליס, מנוע הצמיחה העתידי הוא בכלל המזרח התיכון.

"אם חושבים בצורה גלובאלית, האפסייד הוא השווקים המתעוררים, ולמזרח התיכון יש חלק חשוב בכך", אמר היום (ב') מקראם אזאר, סגן יו"ר ברקליס להשקעות, בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות רויטרס.

"אנחנו מחוייבים למזרח התיכון. אני לא רואה סיבה שבגללה האסטרטגיה שלנו צריכה להשתנות, אמר אזאר.

השקעות מהוות את לב העסקים של ברקליס, והפעילות במזרח התיכון גברה לאחרונה. "ישנה עלייה בפעילות באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, בהובלת קטר ואבו-דאבי", דבי אזאר. "הסביבה באירופה עדיין מאתגרת אבל ישנן חברות שספגו פגיעה וכעת נסחרות ברמות אטרקטיביות. זה מהווה הזדמנות עבור משקיעים מהמפרץ".

ברקליס מוביל בתחום המיזוגים והרכישות במזרח התיכון, עם עסקאות בשווי 4.7 מיליארד דולר השנה, כאשר אחרי הבנק הבריטי נמצאים גולדמן זאקס עם 3.7 מיליארד דולר וקרדיט סוויס עם 3.5 מיליארד דולר.

בתקופה האחרונה, לאחר תקופת קפאון בעסקאות עקב המשבר הכלכלי, האזור מתאושש, בהובלת קטר, שרכשה בחודש שעבר 20% בחברה השולטת על נמל התעופה הית'רו בלונדון, BAA. עוד עסקה קטרית מהתקופה האחרונה היא השקעת 12.3% מהיקף העסקה בין ענקיות הכרייה גלנקור ואקסטראטה, לפני מספר חודשים.

על פי אזאר, עסקאות נוספות במזרח התיכון ייסגרו השנה.