אנליסטים: מחיר הזהב יעלה ויגיע בקרוב ל-1,800 דולר

לאור הציפיות למהלכים של הבנקים המרכזיים והעלויות הגבוהות של חברות כרייה לאחרונה, מאמינים אנליסטים כי אנו בפתח של מגמת פריצה למעלה במחיר המתכת היקרה

מאז שלהי שנת 2011 נסחר הזהב במגמה יציבה יחסית, אז צנח מהרמות של מעל ל-1,900 דולר לאונקייה, וכעת מתחזקות ההערכות כי מחירו יטפס לעבר 1,700 דולר לאונקייה או אף גבוה יותר, לאור הציפיות למהלכים של הבנקים המרכזיים.

ביום שישי סגר הזהב במחיר הגבוה ביותר של 2012, לאחר נאומו של יו"ר ה'פד' בן ברננקי, שאמר כי הבנק המרכזי האמריקני מוכן להשתמש בתוכנית הקלה כמותית נוספת במקרה הצורך. מחיר הזהב הגיע ל-1,692 דולר לאונקייה, עלייה של כ-5% בשבועיים האחרונים.

בין דצמבר 2008 ליוני 2011 טיפס מחיר המתכת היקה בכ-70%, לאחר שני סבבים של הקלה כמותית על ידי ה'פד' שהסתכמו בהזרמה של כ-2.3 טריליון דולר לשווקים.

פיל רוברטס, אנליסט בברקליס, אומר כי בזמן בו הבנקים המרכזיים בוחרים לא להתערב, הזהב נחשב מקלט בטוח. לטענתו, "לאחר תקופה יציבה של 12 חודשים, יש צפי כי המחיר של הזהב ימשיך לעלות". הוא מעריך כי המחיר יגיע לכ-1,700 דולר בקרוב, וימשיך לעבר 1,800 דולר.

גם נד ניילור-ליילנד, מנהל השקעות בשביוט האמריקנית, מאמין כי מגמת העלייה תמשך. "אישית, הייתי די מופתע מגודל התנועה, אבל כעת זה נמצא במצב של פריצה טכנית".

טענות נוספות שהשמיעו האנליסטים ושתומכות במגמת העלייה קשורות לעלויות הגבוהות של חברות כרייה לאחרונה, אשר אליהן מחיר הזהב טרם התאים את עצמו.