התכוף: השריפה בכרמל העלתה את הזמנות העבודה

אחרי הקפאת הליכים והסדר נושים, החברה לייצור רכבי כיבוי מנצרת עלית זכתה במכרז לעיבוי מערך כיבוי האש בהיקף של 30 מיליון שקל

רק לפני כשנה וחצי נאבקה חברת התכוף, שמייצרת כלי רכב ייעודיים, על עתידה, כשנקלעה לקשיי נזילות ונדרשה להסדר נושים. ואולם בשבועות האחרונים נשמעים מצד החברה מסרים מעודדים. מנכ"ל החברה, אלון גוטל, כבר מסמן את שנת 2013 כשנת צמיחה, בין השאר, על רקע זכייה במכרז מסגרת של המשרד לביטחון פנים לאספקת 15 כלי רכב לכיבוי אש מדגם "סער". היקף המכרז שבו זכתה החברה, שמתמחה בייצור כלי רכב ייעודיים לכיבוי אש ולפיזור הפגנות, מוערך בכ-30 מיליון שקל.

התכוף, שנרכשה על ידי ברנד תעשיות מקבוצת KCPS מידי דוד אורון, מעסיקה כ-100 עובדים. אתר הפעילות העיקרי של החברה הוא באזור התעשייה ציפורית הסמוך לנצרת עלית, והיא מקיימת פעילות ייצור נוספת באשדוד. לדברי גוטל, רכבי הכיבוי החדשים יסופקו בלוחות זמנים קצרים. "על רקע הזכייה במכרז וההתמודדות של התכוף על שני מכרזים נוספים של המשרד לביטחון פנים, יש לנו כוונה להתרחב כבר בתקופה הקרובה, ולהרחיב את מצבת העובדים שלנו בעוד 15%. בהחלט אפשר לומר שהימים האלה טובים עבור התכוף", אמר גוטל בשיחה עם "גלובס".

מכרז שני בתוך חודשיים

בין המכרזים העתידיים שמעסיקים את התכוף סביב עיבוי וחידוש מערך הכבאות הארצי, גם מכרז שעתיד להתפרסם בחודשיים הקרובים לאספקת רכב הכיבוי המכונה "אלון" ולאספקת רכבי כיבוי מסוג "אשד". מכרזים אלה מתפרסמים במסגרת חידוש צי רכבי הכיבוי, על רקע הפערים והמחסור בכלים ובאמצעים חדישים לכיבוי אש, שהתגלו לאחר השריפה בכרמל.

"אנו מזהים תכונה של התחדשות במערך כיבוי האש, וחשוב שהרשויות בארץ יעדיפו לרכוש כלים מתוצרת כחול-לבן", אמר גוטל. "אחרי תקופה מורכבת וקשה, אנחנו מתחילים להיכנס לימים טובים. צובט בלב שמפעל סמוך באזור התעשייה שבו אנחנו פועלים, פניציה, נקלע לקשיים - משבר שרק ממחיש את הצורך להרחיב את המודעות לרכש של מקומי, בייחוד בימים אלה".

זו זכייה שנייה של התכוף במכרזים שמפרסמת המדינה בחודשיים האחרונים. לפני כחודשיים החברה זכתה במכרז חדש של משטרת ישראל ובמרכזו ייצור כלי רכב לפיזור הפגנות. במסגרת ההתקשרות החדשה, המשטרה עתידה להעביר להתכוף את המשאיות שישמשו פלטפורמה לנשיאת מכלי מים מתאימים וזרנוקים רבי-עוצמה, שישמשו לפיזור התקהלויות בזירות אירוע. המכליות החדשות עתידות לשאת גם חומרים לפיזור הפגנות כמו "בואש" - תמיסה מצחינה של נוזלים, שמשמשת את כוחות המשטרה בפיזור התקהלויות והפגנות. "אנחנו רואים בעת האחרונה עלייה במכירות", העריך גוטל, "ואין לי ספק שאלה יתורגמו לרווחים כבר במהלך 2013".

דוח כספי
 דוח כספי