בנק נומורה: דרגי משחק ב"צ'יקן גיים" עם מדינות אירופה

אסטרטג האג"ח של בנק ההשקעות נומורה, ג'ורג' גונקלבס, מתפלפל: "דמיינו את הפדרל ריזרב משחק אותה קשוח עם מדינת קליפורניה כדי להטמיע מדיניות מוניטארית אפקטיבית"

יו"ר הבנק המרכזי האירופי (ECB), מריו דרגי, משחק את "משחק הפחדן" (Chicken Game) עם ממשלות אירופה - כך מנתח היום (ג') את המצב, אסטרטג האג"ח של בנק ההשקעות נומורה, ג'ורג' גונקלבס.

במזכר עדכני ללקוחותיו, מציין גונקלבס כי "משחק הפחדן בין ה-ECB למדינות אירופה הוא דוגמה נוספת להבדלים בין גוש האירו לארה"ב. דמיינו את הפדרל ריזרב משחק אותה קשוח עם מדינת קליפורניה כדי להטמיע מדיניות מוניטארית אפקטיבית".

לדבריו, למרות התקווה של ה-ECB כי ממשלות אירופה יקחו אחריות ויפעלו לריסון נוסף של תקציביהן הממשלתיים, "באופן אירוני, דבריו האחרונים של דרגי (כי "יעשה הכל" לריסון משבר החוב ושמירה על אחידות האירו) כבר הורידו את תשואות האג"ח הממשלתיות של איטליה וספרד, והורידו את הלחץ מהן".

לפני כחודש וחצי, נזכיר, הצהיר דרגי כי "יעשה הכל - וזה יספיק", כדי לשמור על אחידות האירו. כעת, מצפים רבים כי יו"ר ה-ECB יכריז על תוכנית משמעותית לריסון משבר החוב, בשבועות הקרובים. לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", דרגי אמר בדיונים סגורים כי הבנק המרכזי ירכוש אגרות חוב ממשלתיות לטווח של עד 3 שנים ללא הגבלה.