לאומי: "השפל באירופה עוד לפנינו - הנתונים גרועים"

רוני יונסיאן ואוהד חיים מלאומי שוקי הון מבהירים כי המשקיעים מתעלמים מנתוני המאקרו בציפייה להקלה כמותית באירופה: "הצטרפות לקונים עשויה לתגמל בטווח הקצר, אך היא משחק של מומנטום"

באירופה מה שמכתיב את התנהגות השווקים הוא הצפייה לתמריצים נוספים על ידי הבנקים המרכזיים - ונראה כי המשקיעים מתעלמים כמעט לגמרי מנתוני הבסיס, המצביעים על כך שהכלכלה האירופאית ממשיכה להידרדר - כך כותבים היום (ג') הכלכלנים רוני יונסיאן ואוהד חיים מלאומי שוקי הון. "השפל בכלכלת אירופה טרם נקבע", הם מסכמים.

"הצטרפות לעדר הקונים עשויה לתגמל בטווח הקצר, אך היא משחק של מומנטום", כותבים השניים. "ברגע שהאינפלציה תתחיל להרים ראש ו/או מחירי הנכסים יעלו יותר מדי, הבנקים המרכזיים יקחו צעד לאחור ושוקי המניות והאג"ח ייסוגו".

להערכת השניים, רצף נתוני מאקרו שליליים מחזק את ההערכות כי גוש האירו יחווה צמיחה שלילית גם השנה: מדד הייצור בגוש האירו רשם קריאה של 45.1 נקודות ביחס לצפי של 45.3 נקודות - החודש ה-13 ברציפות שהמדד רושם התכווצות. "אנו מעריכים שהשפל עדיין לא נקבע, וזו אינה התחלה של שינוי מגמה", כותבים בלאומי.

בנוסף, מציינים השניים את מדד אמון הצרכנים בגוש האירו שרשם קריאה שלילית של 24.6 נקודות, ואת חולשת הכלכלה הסינית - "שהיא יעד הייצוא השני בגודלו למוצרים ושירותים אירופאים אחרי ארה"ב, וההאטה שם פוגעת גם בביקושים המקומיים".