אקספון: לאפשר לנו לחתום עם בזק הסכם סיטונאי

חברת 018 אקספון דורשת ממשרד התקשורת להגדיר אותה כמפעיל מהותי, וזאת על מנת שתוכל להיכנס למו"מ עם בזק על הסכם לשימוש בתשתיותיה

חברת 018 אקספון דורשת ממשרד התקשורת להגדיר אותה כמפעיל מהותי, וזאת על מנת שתוכל להיכנס למו"מ עם בזק על הסכם לשימוש בתשתיותיה במסגרת הקמתו של שוק סיטונאי חדש. במכתב ששלח מנכ"ל החברה איציק בן-אליעזר, הוא מסביר כי העובדה שאקספון אינה מוגדרת כמפעיל מהותי, גורמת לזה שבזק אינה מוכנה לסכם איתה על שימוש בתשתיותיה.

אקספון כותבת במכתב, שעל פי מדיניות משרד התקשורת, מפעיל מהותי יכול להיות רק סלקום או פרטנר, וזאת למרות שאין הגדרה ברורה למי מוגדר כמפעיל מהותי בחוק. לפיכך, קבע המשרד שהשוק הסיטונאי נכנס לתוקף רק לאחר שפרטנר או סלקום מגיעות להבנות עם בזק על שימוש בתשתיותיה (הצעת מדף).

בפועל, אקספון רוצה לסכם עם בזק על הסדר לשימוש בתשתיותיה, אך בזק לא מעוניינת בכך, משום שרק אם היא תסכם עם מפעיל מהותי, היא תוכל לקבל הקלות ממשרד התקשורת. לכן אין לה שום תמריץ לסכם עם אקספון והיא נאלצת לדחות אותה בשל הגדרות משפטיות שאין להם מעמד חוקי.

החברה מסבירה כי בכך נפגעת התחרות בשוק, משום שהמשמעות של החלטת המשרד היא שצריך לעכב שחקן כמו אקספון מלסגור הסכם עם בזק, רק בגלל שלאחרונה יש אינטרס לסגור רק עם מפעיל גדול.