פרופיל הצמיחה של קראפט פודס

קראפט פודס האמריקנית (Kraft Foods, סימול: KFT) עוסקת בייצור ושיווק מוצרי מזון ומשקאות בארה"ב ובעולם. קו המוצרים של החברה כולל מותגים שונים, כגון שוקולד אוריאו, קדבורי ומילקה, גבינות פילדלפיה וקפה ג'ייקובס. קראפט מוכרת חטיפים שונים, כגון שוקולד, עוגיות, קרקרים וחטיפים מלוחים; משקאות כגון קפה ומיצים; גבינות ומוצרי חלב; וארוחות קפואות להכנה מהירה. החברה משווקת את מוצריה באמצעות רשתות מזון, לקוחות סיטונאים, מפיצים, תחנות דלק וחנויות נוחות, והיא פועלת בצפון אמריקה, אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. קרפאט פודס נוסדה בשנת 2000 ומרכזה באילינוי, ארה"ב.

למרות החוזק והיציבות שקראפט מפגינה בתקופה האחרונה, היא נסחרת במכפיל 15 לרווח נקי למניה לשנת 2013, אשר הולם את מתחרותיה לענף. בשבוע הבא צפויה הנהלת קראפט לקיים פגישה עם משקיעי החברה, ואנו צופים כי תחזיותינו תואמות את אלה של הקונצנזוס.

אנו מזהים פוטנציאל לצמיחה אורגנית בהיקף המכירות של החברה בשיעור של 2%-3%. כמו כן, אנו צופים צמיחה של כ-10%-12% ברווח הנקי למניה. עם זאת, ייתכן כי תוצאות טובות מהפעילות באירופה ובשווקים המתעוררים יובילו את החברה להעלות תחזית זו.

אנו מאמינים כי מבנה פרופיל הצמיחה של החברה מתומחר בחסר. בהנהלת החברה הציבו יעד של 5% לצמיחה במכירות. יעד זה גבוה ביחס למתחרותיה של החברה, אולם בהחלט נראה סביר. זאת עקב החשיפה הגבוהה יחסית של קראפט לשווקים המתעוררים.

נציין כי תמהיל הפעילות של החברה בשווקים המתעוררים עומד על כ-36% מפעילותה העולמית, ויחס הצמיחה הטוב ביותר בתחום החטיפים נמצא לדעתנו בשוק האמריקני. אנו צופים כי הצמיחה האורגנית בפעילות בשוק החטיפים בארה"ב תעמוד על 5%-7%. עוד נציין, כי קראפט רשמה האצה בפעילותה בצפון אמריקה. זאת בין היתר עקב תמחור טוב ומכירת מוצרים ממותגים.

אנו ממשיכים להמליץ על מניית קראפט "תשואת יתר", ומעלים את מחיר היעד מ-44 דולר ל-45 דולר - גבוה בכ-8% ממחיר המניה הנוכחי.

מחלקת המחקר, מורגן סטנלי