מאוכזבים מהשירות במסעדה? פידבוקס יכול לפתור את הבעיה

Feedbox מאפשר למשווקים לקבל משוב מהלקוחות ולפעול באופן מיידי לתיקון הבעיה במסעדות, בתי קפה, תחנות דלק, בתי מלון ועוד

תור בקופה ארוך מדי? השירותים במסעדה מלוכלכים? המוכר לא היה אדיב מספיק? הסטארט-אפ הישראלי Feedbox (פידבוקס) יכול לפתור לכם את הבעיה. הוא אמנם לא יקצר את התור או ינקה את השירותים בעצמו אבל ידאג לעדכן את מי שאחראי לסדר את התקלות.

הפתרון של פידבוקס הוא לאפשר ללקוחות במסעדות, בתי קפה, תחנות דלק, בתי מלון ועוד למלא משוב על השירות שקיבלו מבלי להתאמץ יותר מדי. באמצעות קופסה ייעודית שמותקנת בבית העסק הלקוח נדרש לענות על 2-3 שאלות. התשובות נשמרות במערכת וניתוח תקופתי מועבר למנהל הסניף או המנהל האזורי.

מנכ"ל פידבוקס, אביב קסטרו, מסביר כי המנהלים יכולים להגדיר מראש את מטרות המשוב ואף לקבל התראות בזמן אמת. "מנהל יכול להגדיר את המדדים הרלוונטיים עבורו. למשל, ש-100% מהלקוחות יהיו מרוצים מניקיון השירותים. כך, מספיק שלקוח אחד משיב שהשירותים לא נקיים, מנהל הסניף יקבל מיד התראה לסלולרי וישלח מיידית את המנקה", מסביר קסטרו.

"בעידן של מדיה חברתית, שבו לקוח לא מרוצה רץ לספר לחבר'ה בפייסבוק על השירות הגרוע שקיבל, חברות צריכות לספק מענה מיידי ולהיות עם האצבע על הדופק", הוא אומר. השאלות במכשיר של פידבוקס משתנות במהלך היום, כשבסה"כ נשאלו כ-30 שאלות שונות ביממה. "אנחנו מגיעים לשיעור השתתפות גבוה יחסית של 30%-50% מהמבקרים בחנות", מסביר קסטרו.

לדבריו, בעולם הקמעונאות המקוון יש לחברות הרבה יותר כלים למדוד את חוויית הלקוח, מאשר בעולם הפיזי. "אפשר לדעת כמה אנשים נכנסו, מה יחס ההמרה בין ביקור לרכישה, כמה גולש בילה בכל עמוד, כמה אנשים נטשו בתהליך הקנייה. "דרך פידבוקס אנחנו מנסים לקחת את מה שקורה בעולם האונליין ולהשליך אותו על עולם האוף-ליין", מסביר קסטרו.

לצד הקופסה הפיזית, הפתרון של פידבוקס מוצע גם כברקוד QR שמופיע בחנות או בשירותים, וניתן לסרוק אותו באמצעות הטלפון ולענות על השאלות השונות. בחלק מהמקרים בית העסק גם מצ'פר את הלקוח בקופון הנחה למוצר בחנות.

המערכת מאפשרת להשוות בין סניפים שונים ברשת, לראות איפה יש לקוחות מרוצים יותר ופחות ואף לנתח את הנתונים לפי שעות. כך, למשל, יכול מנהל סניף לדעת כי שביעות רצון הלקוחות נמוכה יותר בשעות מסוימות ולהסיק מכך שיש צורך לתגבר את המשמרת בעובד נוסף.

החברה גייסה 2 מיליון דולר מאמיר קס, ממנהלי קרן מרקסטון, המכהן כיו"ר feedbox; איציק שרם, יו"ר ומנכ"ל חברת האחזקות אס.אר רקורד (לשעבר שרם-פודים); והיהלומן איתן מוסאיוף. בין לקוחות החברה בישראל ניתן למנות את חנויות הנוחות של סונול, יונדאי, מקדונלד'ס, דור אלון ומטרופולין. בנוסף, לחברה לקוחות במקסיקו כמו רשת בסט ביי, רשת מלונות שרתון בארה"ב ועוד.

- מה המודל הכלכלי?

"אנחנו מוכרים יחידות קצה וגובים תשלום חודשי בעבור מערכת הדיווחים והדו"חות".

- מה משמעות שם החברה?

שילוב של משוב (feedback) וקופסה (box) באנגלית.

Feedbox

שנת הקמה: 2010

מייסדים: ארי אוריאלי, ארנון שטרום ואביב קסטרו

היקף גיוס: 2 מיליון דולר

משקיעים: אמיר קס (יו"ר), איציק שרם ואיתן מוסאיוף

כתובת אתר: www.feedbox.com