הסדר בדלק נדל"ן: "תספורת" של כ-65% לבעלי האג"ח

נושי החברה שקרסה יקבלו ב-7 השנים הבאות 750 מ' ש' ■ קבוצת דלק תוותר על 45% מהחוב כלפיה ■ בעלי המניות מהציבור יקבלו 21.5 מ' ש' בלבד

הפעם זה נראה סופי. לאחר שנה של מו"מ רווי משברים, וכשחרב הפירוק מתנופפת מעל, הגיעו יצחק תשובה ומחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן להסכמות על מתווה חדש להסדר חוב, שבמסגרתו "יזכו" הנושים הבלתי מובטחים לתספורת של כ-65% על חוב בהיקף של 2.15 מיליארד שקל. אמש נחתם הסכם בין החברה לנציגות סדרה כ"ה, המיליטנטית מבין שלוש סדרות האג"ח של דלק נדל"ן, והוא צפוי להיות מאושר על ידי כלל המחזיקים עד יום שלישי הקרוב.

בסך הכול יקבלו מחזיקי האג"ח 750 מיליון שקל על פני שבע השנים הבאות: 100 מיליון שקל בתשלום מיידי במזומן ועוד 650 מיליון שקל באמצעות אג"ח (סדרה 1) שתשולם בשבעה תשלומים שנתיים, בריבית של 6% לשנה. בנוסף, עשויים מחזיקי האג"ח לקבל עוד 80 מיליון שקל לאחר תום התקופה, באמצעות אג"ח (סדרה 2) שתשולם להם רק אם מחיר מניית קבוצת דלק של תשובה יעמוד על 1,200 שקל במשך שנה לפחות. מדובר במחיר יותר מכפול ממחיר השוק הנוכחי של המניה.

בהסדר החוב הנוכחי יקבלו המחזיקים בטוחות ברמה של שעבוד ראשון על נכסים של בעל השליטה תשובה (מניות קבוצת דלק ונכסי נדל"ן מניב), וכן שעבוד על מניות החברות הבנות של דלק נדל"ן - אלעד מגורים ו-DGRE. אחת לשנה תבוצע בדיקה, ואם שווי הבטוחות יירד, יידרש תשובה להשלים את הפער.

לגבי בעלי המניות של דלק נדל"ן מקרב הציבור, המחזיקים כמחצית ממניות החברה, הללו יוכל להתנחם במתנת פרידה סמלית מצד תשובה - 21.5 מיליון שקל (11.3 אגורות למניה). החברה תהפוך בתוך חצי שנה לפרטית ותימחק מהמסחר בבורסה. מדובר במחיר המשקף לחברה שווי של 44 מיליון שקל, בדומה לשוויה אתמול. מספר משקיעים לא קראו סעיף זה בהסדר החוב ומניית דלק נדל"ן זינקה בתחילת המסחר ב-18.6%, אך לבסוף סיימה בירידה של 0.9% למחיר של 11.2 אגורות.

נזכיר כי דלק נדל"ן הונפקה בבורסה בשנת 2005, וכעבור שנתיים נסחרה החברה, שנוהלה אז בידי איליק רוז'נסקי, לפי שווי דמיוני של 4.6 מיליארד שקל. באוגוסט 2008, רגע לפני משבר האשראי שהביא לקריסה בשווי נכסי החברה בחו"ל, הכינה חברת הייעוץ הכלכלי גיזה-זינגר-אבן הערכת שווי שנקבה בשווי חברה של 3.5 מיליארד שקל.

החוב לקבוצת דלק התכווץ

נקודה מעניינת בהסדר החוב היא התרומה של קבוצת דלק, לשעבר החברה האם של דלק נדל"ן. ועדת הביקורת והדירקטוריון של חברת ההחזקות שבשליטת יצחק תשובה, החליטו למחוק לדלק נדל"ן חוב של 136 מיליון שקל. יתרת החוב לקבוצת דלק עומדת על 247 מיליון שקל, והיא רשומה בספרי הקבוצה בגובה של 10 מיליון שקל בלבד. מכאן, שדלק נדל"ן נדרשת לשלם 45% מהחוב (111 מיליון שקל) בריבית של 2% לשנה, עד לשנת 2022.

במגעים להסדר החוב מיוצגת סדרה ד' של דלק נדל"ן על ידי עו"ד גדעון קירש, סדרה ה' על ידי משרד קליר-בנימיני, ואת סדרה כ"ה מייצגים עו"ד גיא גיסין והיועץ הכלכלי אדוארד קלר. יצחק תשובה מיוצג על ידי עוה"ד פיני רובין ועופר צור ממשרד גורניצקי, דלק נדל"ן מיוצגת על ידי עוה"ד אמיר ברטוב ועיינה וקסלר ממשרד ליפא מאיר.

הסדר החוב
 הסדר החוב