מופז: "נתניהו צריך להיות ראשון הנחקרים על הדלפות"

על רקע האפשרות שראש הממשלה נתניהו ידרוש משרי הקבינט לעבור בדיקת פוליגרף למציאת המדליף מישיבת הקבינט, אמר היום יו"ר האופוזיציה כי "מדובר בממשלה שמנהלת מדיניות והתנהלות מופקרת בכל החזיתות"

על רקע האפשרות שראש הממשלה בנימין נתניהו ידרוש משרי הקבינט לעבור בדיקת פוליגרף למציאת המדליף מישיבת הקבינט, אמר היום יו"ר האופוזיציה, ח"כ שאול מופז כי "ראש הממשלה צריך להיות ראשון הנחקרים".

לדבריו, "מדובר בממשלה שלא רק מנהלת מדיניות מופקרת בכל החזיתות, אלא גם בהתנהלות מופקרת. הדלפות מתוך דיוני ישיבות הקבינט שעוסקות בקודש הקודשים ובסודות הכמוסים של מדינת ישראל הן הפקרות לשמה. את ההדלפה צריך לחקור השב"כ וראשון הנחקרים צריך להיות ראש הממשלה, מי שעומד בראש הפורום צריך להבדק ראשון. יש לשאול: האם תידרכת גורמים באמצעי התקשורת על מהלכים מדיניים או צבאיים מסווגים בשבועות האחרונים? ההפקרות הזו חייבת להסתיים".

שר התחבורה ישראל כץ אמר לפני הצהרים בטקס חנוכת המחלף של רמת חובב: "ראש הממשלה נהג נכון כאשר חייב את משתתפי הישיבה לעבור בדיקת פוליגרף. לא ייתכן שמישיבות מסווגות ידלפו דברים, ומי שאחראי לכך צריך לתת את הדין".

כזכור, ראש הממשלה נתניהו הודיע אתמול (ד') על פיזור ישיבת ההמשך של ועדת השרים לענייני ביטחון - בעקבות הדלפה מתוך הדיונים. שלשום התקיים דיון ביטחוני בקבינט שעיקרו עסק בנושא הגרעין האיראני. ההדלפה לכלי התקשורת היתה כי בקרב גופי המודיעין קיימת מחלוקת בעניין פתרון סוגיית הגרעין האיראני והתקיפה האפשרית שם.

נתניהו אמר בתחילת הישיבה: "ביטחון המדינה ואזרחיה תלוי ביכולת לקיים דיונים חסויים ומעמיקים בקבינט המדיני-ביטחוני. מישהו אתמול פגע בצורה קשה באמון שנותנים אזרחי ישראל בפורום הבטחוני. יש לי אחריות כלפי אזרחי ישראל וביטחון המדינה. אין לי טענה נגד כלי התקשורת, הם עושים את מלאכתם. יש לי טענה נגד מי שהפר את האמון הבסיסי ביותר".