משבר אמון: כחצי מהגרמנים לא מביעים אמון במריו דרגי

30% מהמשתתפים בסקר אמרו שיש להם מעט אמון בנשיא הבנק המרכזי האירופי ■ 12% השיבו שאין להם אמון בכלל ■ רק 18% מהנשאלים ענו שיש להם הערכה לדרגי

לקראת פרסום החלטת הריבית של הבנק המרכזי האירופי והשמועות על כך שנשיא הבנק מריו דרגי יכריז על תוכנית חדשה לרכישת אג"ח במהלך מסיבת העיתונאים החודשים שלו, התפרסם היום סקר שמראה שלא רק ההנהגה הגרמנית מתנגדת לתוכניותיו של דרגי אלא גם האזרחים הגרמנים.

על פי הסקר שנערך עבור מגזין גרמני, כמעט אחד מכל שני אזרחים בגרמניה טוען שיש לו מעט אמון או אין לו אמון בכלל בדרגי. מהסקר עולה ש-30% מהנשאלים ענו שיש להם מעט אמון במריו דרגי, בעוד ש-12% נוספים טוענים שאין להם אמון בכלל בנשיא הבנק המרכזי האירופי.

דרגי יכול להתנחם ש-18% מהנשאלים ענו שיש להם הערכה אליו, בעוד ש-31% נוספים ענו שהם לא מכירים את האיש בכלל. 9% הנותרים ענו שאין להם דעה. מי שהכי פחות מאמינים בדרגי הם מצביעי מפלגת השמאל הקיצוני Linke party ש-62% מחבריה טוענים שלא לא מאמינים בדרגי.

כאמור, תוצאות הסקר מבטאות בצורה ברורה ביותר את ההרגשה של גרמניה והמנהיגים שלה לגבי ביצועיו של דרגי. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא הבנק המרכזי הגרמני יינס ווידמן ממשיכים להביע את התנגדותם לתוכנית הנרקמת של דרגי במסגרתה הבנק המרכזי האירופי ירכוש אגרות חוב ממשלתיות של מדינות המתקשות לגייס הון כמו גרמניה ואיטליה.