תוכנית הרדיו של מנכ"ל רשות השידור משובצת בניגוד לנהלים

שיבוץ התוכנית של יוני בן-מנחם בקול ישראל לא עבר את אישור ועדת התוכן ■ רשות השידור: "התוכנית אושרה בלוח השידורים"

תוכנית הרדיו של מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, הועברה מיום א' ליום ב' - מבלי לקבל את האישורים הנדרשים לכך ממוסדות רשות השידור. ברשות השידור טוענים כי התוכנית אושרה בלוח השידורים, אך בדיקת "גלובס" מעלה כי ועדת התוכן - הפורום היחיד שיכול לקבל את ההחלטה לשנות את לוח המשדרים המקורי - כלל לא דנה בשינוי השיבוץ של התוכנית.

בטרם מונה בן-מנחם לתפקיד מנכ"ל רשות השידור, הוא שימש כפרשן לענייני ערבים של קול ישראל והגיש את תוכניתו השבועית, "מגזין המזרח התיכון", בשעה 20:00. כאשר התקבלה ההחלטה להעביר את מהדורת החדשות של "מבט", המשודרת בשידור חי גם ברשת ב', מ-21:00 ל-19:52, הוחלט לשבץ את תוכניתו של בן-מנחם במקום יומן החוץ של התחנה, ששודר ב-19:00 בערב.

הפרה של הכללים?

במטרה לאפשר את השידור החי של "מבט" ברדיו, נקבע באחרונה בוועדת התוכן של מליאת הרשות כי ההנהלה תבחר באחת משתי אופציות - או שהשדרנים יסיימו את תוכניותיהם עד השעה 19:52, או לחלופין מבט תשודר במלואה החל מהשעה 20:00.

ואולם, בניגוד להוראות, ביום שני האחרון גלשה תוכניתו של בן-מנחם מעבר לזמן המוקצב, ובעקבות זאת שודרה "מבט" באיחור של מספר דקות.

בהקשר זה נמסר מרשות השידור כי "המנכ"ל מסיים את תוכניתו בשעה 8 דקות לשמונה בערב, כפי שעושים מגישי כל התוכניות האחרים. התוכנית לא הסתיימה בשעה 20:00 חד-משמעית".

בריאיון ל"גלובס" שפורסם באוגוסט אמר אלישע שפיגלמן, נציב תלונות הציבור ברשות השידור עד לפני כמה חודשים, כי בכך שבן-מנחם ממשיך להגיש תוכנית בהיותו מנכ"ל, יש הפרה של הכללים של הרשות וחשש לניגוד עניינים.

עוד אמר שפיגלמן כי הוא חושש שהמנכ"ל בן-מנחם יעדיף את התוכנית שלו על פני אחרות - דבר שיבוא לידי ביטוי גם בלוח השידורים.