בורח מהמסים? האיש העשיר בצרפת רוצה אזרחות בלגית

ברנאר ארנו, בעל חברת מוצרי המותרות LVMH (בין היתר, לואי ויטון), מכחיש שיש קשר בין בקשת האזרחות למדיניות המיסוי

ברנאר ארנו, האירופאי העשיר בעולם על פי דירוג "פורבס" ומנכ"ל חברת מוצרי המותרות LVMH (לואי ויטון מוט אנסי) הצרפתית, מנסה להשיג לעצמו אזרחות בלגית. זאת, בעוד נשיא צרפת פרנסואה הולנד מתכונן ליישם את תוכניתו להטלת שיעור מס גבוה במיוחד על עשירי המדינה.

LVMH אישרה שארנו הגיש בקשה לאזרחות בלגית, אך הדגישה שהמיליארדר "היה ונשאר" משלם מסים בצרפת. "האפשרות של אזרחות כפולה אינה משנה דבר לעניין זה, ולא את נחישותו של מר ארנו לעקוב אחרי התפתחות קבוצת LVMH וליצור אגב כך מקומות עבודה בצרפת", נאמר בהודעת החברה.

העשיר באירופה

חברת הענק, המשווקת מגוון מוצרים - מתיקי היד היוקרתיים עד שמפניה מובחרת - מסרה שלארנו יש כמה קשרים לבלגיה, הן ברמה האישית והן המקצועית. בקשת ארנו לקבלת אזרחות דווחה לראשונה ביומון הבלגי "לה ליברה בלג'יק" בשבת.

ז'ורז' דאלמן, נשיא ועדת ההתאזרחות הבלגית, מסר שבקשת ארנו לאזרחות הוגשה בסוף אוגוסט ו"תקבל טיפול כמו כל בקשה דומה". לדבריו, הליך הבדיקה יימשך עד תחילת 2013, במקרה הטוב.

למרות שהבוס של LVMH מכחיש שהמהלך שלו נובע ממדיניות המס החדשה בצרפת, העיתוי של הפרסום ילבה את הדיון הציבורי בשאלה אם מדיניות המס של הנשיא הסוציאליסט גורמת לבריחת עשירי צרפת מן המדינה.

ברנאר ארנו דורג ברשימת עשירי העולם של המגזין "פורבס" לשנת 2012 במקום הרביעי בעולם, והראשון באירופה, עם הון עצמי של 41 מיליארד דולר.