בנק ירושלים מתרחב במגזר הערבי: יפתח 3 סניפים

כחלק מההתרחבות הכוללת, הבנק יפתח סניפים חדשים בסכנין, באום אל-פחם, רהט וגם בשכונת פסגת-זאב בירושלים וביישוב החרדי אלעד

בנק ירושלים מתרחב במגזר הערבי. ל"גלובס" נודע כי הבנק, בניהולו של אורי פז, יחנוך מחר (ב') סניף בסכנין שהחל לפעול בעת האחרונה, ובקרוב יפתח סניפים גם באום אל-פחם וברהט.

פעילות הבנק במגזר הערבי כוללת סניף בנצרת, וכן יש לחברה לקוחות מהמגזר בסניפי הקריון, חיפה ונתניה. בסך-הכול יש לבנק 16 סניפים כיום. מלבד פתיחת 3 סניפים ביישובים ערביים, מתכננים בבנק לפתוח סניפים גם בפסגת-זאב שבירושלים וביישוב החרדי אלעד.

מבנק ירושלים נמסר בתגובה: " הבנק אכן פועל להרחבה מדורגת של מערך הסינוף שלו, כחלק מתוכנית התרחבות הפעילות הקמעונאית של הבנק במגזרים השונים".

סטריאוטיפים בלבד

בשנים האחרונות גילו הבנקים השונים את הפוטנציאל במגזר הערבי. בעבר, למרבית הבנקים לא הייתה פעילות מהותית במגזר זה, מתוך הנחה כי מדובר באוכלוסייה בעלת הכנסה נמוכה עם מעט פעילות בנקאית, ורמת הסיכון נחשבה גבוהה בכל הקשור למתן אשראי.

ואולם בשנים האחרונות השתנו המאפיינים במגזר, ובבנקים הבינו שרבים מאותם מאפיינים הם סטריאוטיפים בלבד. מדובר באוכלוסייה הרבה יותר משכילה מבעבר, עם חדירה גבוהה של אינטרנט וכרטיסי אשראי, ועם פוטנציאל משמעותי בעבור הבנקים.

לבנק לאומי פעילות במגזר זה באמצעות הבנק הערבי ישראלי. הבנק הגדיל משמעותית את מספר הסניפים בשנים האחרונות, ויש לו כיום יותר מ-30 סניפים. תוצאות הבנק צומחות בקצב גבוה בהתאם.

בנק נוסף הפעיל באופן משמעותי במגזר הוא מרכנתיל, המשתייך לבנק דיסקונט. קרוב ל-30 סניפים מסניפי מרכנתיל הם במגזר הערבי. גם בנק הפועלים גילה את הפוטנציאל במגזר זה, ופתח בשנתיים האחרונות יותר מ-15 סניפים ביישובים ערביים ובערים מעורבות. כעת, גם בנק ירושלים נכנס למגזר זה. למרות שמשאביו של הבנק בפתיחת סניפים מוגבלים לעומת בנקים אחרים, הוא מחליט למקד אותם דווקא במגזר זה, כנראה בשל הפוטנציאל הגבוה שזיהה.

האשראי הצרכני גדל

בנק ירושלים פועל בשנים האחרונות להגדלת הפעילות במגזר הקמעונאי. האשראי הצרכני של הבנק גדל משמעותית בשנים האחרונות; בבנק מתכננים כי עד סוף 2013 יעמוד האשראי הצרכני על מיליארד שקל (לעומת 50 מיליון שקל בלבד ב-2010).

הבנק הגדיל את הפעילות הקמעונאית גם באמצעות הרחבת "המערכת הסגורה", המאפשרת ללקוחות בנקים אחרים להפקיד כספים בפיקדון של בנק ירושלים בריביות גבוהות יחסית. בכדי להגדיל את הפעילות הקמעונאית השיק הבנק גם שיתוף פעולה עם רשת רמי לוי ועם הדואר. הצעד הבא של הבנק בהתפתחות בתחום הקמעונאי יהיה התרחבות בתחום הסניפים.