קלאב הוטל: הכניסה לצעירים וחיילים עד גיל 21 אסורה

הסיבה: חשש מוונדליזם ■ מנכ"ל קלאב הוטל אף הולך רחוק יותר ומתכוון להפיץ את "הרשימה השחורה" בכל בתי-המלון באילת ■ יו"ר האגודה למען החייל: "מופתעים והמומים" ■ צפו בסיפור המלא בתוכנית "ברקוד" בגלובס TV

האם חיילי צה"ל מספיק טובים כדי לשמור על המדינה ולמות למענה, אבל לא מספיק טובים כדי להתארח בבית-מלון? כנראה שכן. מבדיקת "גלובס" מתבררת תמונה מצערת של הדרת חיילים מרשתות בתי-המלון "קלאב הוטל" ו"סי הוטל".

בשיחה (כלקוח סמוי) עם נציגי מכירות במוקד ההזמנות של כל אחת מהרשתות הללו נאמר כי צעירים וחיילים עד גיל 21 אינם מורשים להתארח אצלן. התשובה של נציגת המכירות של רשת "קלאב הוטל" לשאלה מדוע הרשת אינה מארחת צעירים וחיילים מתחת לגיל 21 הייתה: "אלה הנהלים של הרשת".

כשהתעקשנו להבין למה ההחלטה גורפת וכוללת גם חיילים, המליצה הנציגה לנסות לקבל אישור מיוחד מקצין הביטחון הראשי של הרשת, ואף העבירה את השיחה אליו. במשרדו של קצין הביטחון הראשי התקבלה תשובה דומה: "אלה הנהלים של הרשת".

זמירות דומות שמענו גם בשיחה עם נציגי מכירות של רשת "סי הוטל". "לא מארחים חיילים. אלה הנהלים, ואסור לחרוג מהם", אמרה לנו אחת הנציגות, שגם לא ידעה מה לענות לשאלה מדוע חייל מספיק טוב כדי לשרת את המדינה - אבל לא מספיק טוב כדי להתארח ב"סי הוטל".

יו"ר האגודה למען החייל, אביגדור קהלני, אמר בתגובה ל"גלובס": "אנחנו מופתעים והמומים לשמוע שיש מלונות שלא מארחים את חיילי צה"ל. אנו מקווים שהנהלים האלה ישונו. אנו מזמינים את החיילים להתארח ברשת בתי החייל הפזורים בכל רחבי הארץ".

גורמים בענף מסבירים כי ההחלטה של חלק מבתי-המלון לעשות סלקציה של צעירים מתחת לגיל 21, כולל חיילים, נובעת מריבוי מקרי הוונדליזם בבתי-מלון, ובעיקר באילת - עיר הנופש החביבה על צעירים.

"החשש מנזק לרכוש ולמוניטין מובן. מצד שני, לא נכון לכלול חיילים במסגרת החלטה גורפת לטיפול בבעיה, הנובעת בעיקר בגלל בני-נוער בעייתיים ופחות בגלל חיילים", אומר גורם בענף, שהדרת חיילים מרתיחה אותו.

לדבריו, יש דרכים להתגבר על החשש הזה מוונדליזם, למשל על-ידי דרישה לייפוי-כוח מהורי חיילים.

"הנזק עולה על הכאב"

בניגוד לשתי הרשתות האמורות, בדקנו מה קורה ברשתות דן וישרוטל, שם נציגי השירות מאפשרים לחיילים להזמין בלי בעיות ובלי מגבלות, כולל במלונות היוקרה דן אילת ורויאל ביץ' באילת.

גורמים בענף אומרים שהתשובה לשאלה איך זה שרשתות יקרות יותר מ"קלאב הוטל" ו"סי הוטל" מאפשרות אירוח לחיילים היא פשוטה: "המחיר מסנן את החיילים ה'בעייתיים'", הם אומרים.

רוני פיבקו, מנכ"ל רשת "קלאב הוטל", מסר בתגובה: "כואב לי על חיילים שרוצים ולא מורשים להתארח אצלנו, אבל הנזק עולה על הכאב. היינו חייבים לשים איזה שהוא קו, ואם את שואלת אותי, היינו צריכים להעלות את הקו הזה לגיל 24, כי החבר'ה האלה לא מפסיקים להתפרע גם בגיל 24.

"עם זאת, בימים אלה אני מגבש, בתוקף תפקידי כממלא-מקום נשיא התאחדות המלונות בישראל, 'רשימה שחורה', שתכלול שמות של צעירים ומבוגרים כאחד עם עבר בעייתי במלונות. הרשימה תופץ בכל בתי-המלון באילת, בה עיקר הבעיה, והבעייתיים לא יורשו להיכנס אליהם. אני מתכוון להעלות את 'הרשימה השחורה' לדיון בישיבה הקרובה של ההתאחדות".

באשר למדיניות ההפוכה של ישרוטל ודן אומר פיבקו: "המחיר מהווה מחסום".

קלאב הוטל מונה 3 בתי-מלון, שניים באילת ואחד בטבריה.

"פועלים למען החיילים"

אור ברקת, סמנכ"לית השיווק של רשת "סי הוטל", מסרה בתגובה: "'סי הוטל' פועלת רבות למען חיילים, גם ברמה ההתנדבותית. כרשת ישראלית ומשפחתית, אנו רואים בכך חשיבות רבה, ולרשת אף יש הסכם התקשרות עם צה"ל, שבמסגרתו מדי יום מתקבלות הזמנות של חיילים בתפקיד.

"בנוסף, אנו לוקחים חלק במיזם לאירוח חיילים בודדים בחגים ונרתמים ככל שניתן, כעסק פרטי, לטובת משרתי המדינה, באירוח ימי כיף, חבילות שי וכדומה, הכול על-פי העניין. לצערנו, התקבלו תלונות רבות על התנהגות לא נאותה של צעירים במלונות.

"לאור זאת, ומתוך מחויבות לקהל היעד שלנו, הגבלנו את הכניסה למלונות מגיל 21 ומעלה, אלא בליווי משפחות כמובן. הקפדה יתרה נעשית במלון באילת, מהסיבות המובנות. למרות זאת, אנו עושים את המיטב לבדוק כל הזמנה לגופה. העובדה שהאורח הוא חייל בשירות ולא צעיר בהחלט מגמישה את שיקול-הדעת, כמו גם אירוח של שני אנשים בחדר ולא של שלישייה או ארבעה.

"לסיכום, השיקול הוא קודם כל רווחתו של האורח המיועד והאורחים הנוספים במלון. הזמנות מתאימות מאושרות בשמחה".

"סי הוטל" מונה 5 בתי מלון, אחד מהם באילת.