ישי: "עדיין נאבקים שהווד"לים יהיו גם על קרקעות פרטיות"

שר הפנים ביום עיון בנושא תמ"א 38: "אנחנו נמצאים במזרח התיכון, במצב לא פשוט בכלל, ועלינו להיות מוגנים מפני כל תרחיש, אפילו הקטן ביותר"

"אני רוצה להגיע למצב שלא יהיה בית בישראל שאי אפשר יהיה לחזק אותו. עם כל מה שהממשלה והרשויות יספגו בוויתור על מסים בתמ"א 38, זה עדיין יהיה משתלם יותר לישראל". כך אמר היום שר הפנים, אלי ישי, ביום עיון בנושא תמ"א 38 של התאחדות הקבלנים, הנערך בכפר המכביה.

נציגי התאחדות הקבלנים הודה לישי על התיקונים השונים שהוסיף בתמ"א 38 בשלוש השנים האחרונות, כולל תיקון 2 (הריסת בניין המיועד לחיזוק ובנייתו מחדש) ותיקון 3 (תוספת של עד 2.5 קומות בתמ"א 38 בכל הרשויות), אבל ישי העיר בהקשר זה: "למרות ארגז הכלים, אנחנו כל הזמן מקדמים השלמות ותיקונים נוספים".

עוד אמר ישי: "אנחנו נמצאים במזרח התיכון, במצב לא פשוט בכלל, ועלינו להיות מוגנים מפני כל תרחיש, אפילו הקטן ביותר. אני מאמין בשיתוף פעולה של כולם, התאחדות הקבלנים ומשרדי הממשלה. היום המשימה שלנו היא לשבת סביב אותו שולחן ולקבוע יעדים, ובזמן הכי קצר לסיים גם את הפינוי בינוי".

"ראש מינהל התכנון במשרד הפנים, בינת שורץ, מקדישה עבודה לתכנון ל-20 עד 30 השנה הבאות כדי לא להגיע למצוקת דיור כמו היום, בה הצעירים סובלים. לא משנה איזו רפורמת תכנון תצא לנו, איך שלא נסתכל על זה, מדובר בתהליך ארוך, אך הוא עדיין שווה. אני רוצה לטפל בהיצע של התכנון, כדי שנוכל לשווק דירות בשיתוף פעולה של משרדי הפנים, האוצר, השיכון ופיקוד העורף, שיושבים ומדברים סביב אותו שולחן, עם הבנות".

בעניין הווד"לים הזכיר שוב ישי כי "אנחנו עדיין נאבקים שהווד"לים לא יהיו רק על אדמות מדינה אלא גם על קרקעות פרטיות. עדיין משרד המשפטים מתנגד. יש תוצאות מרשימות בווד"לים וזהו המענה האמיתי והכי מהיר לזוגות הצעירים. אם משרד המשפטים ייאפשר וד"לים על אדמות פרטיות, זו תהיה בשורה לכולם".

ישי אמר כי הוא מתכוון לבדוק את מידת הישימות של תמ"א 38: "צריך לבדוק כמה אלפי, עשרות אלפי, רבבות ומאות אלפי דירות אפשר לייצר בתמ"א 38. אם נתכנן בגדול נקבל חצי מזה. אסור לנו מראש לתכנן בקטן או לחשוב בקטן, אנחנו צריכים לתכנן בגדול. תמ"א 38 מטפלת גם במצוקת הדיור ומשדרגת ומחדשת את פני הרשויות המקומיות בישראל".

לגבי הדרישה שהמדינה והרשויות יספגו הנחות והקלות בהיטלים ומסים, אמר ישי: "גם אם ניתן הנחות והקלות בהיטלים, מדינת ישראל תקבל תרומה משמעותית, זה יעודד צמיחה והכסף יחזור. בסוף האוצר ירוויח כפל כפליים".

ישי הוסיף: "אני רוצה להגיע למצב שבו מרבית הבניינים בישראל יהיו מחוזקים ויותאמו לשאיפות הביטחוניות של מדינת ישראל. אותו הדבר בפינוי בינוי. טיפ קטן לקראת ראש השנה: ביום הדין אומרים שהתפילה היא לשלום העולם כולו ולא רק למדינת ישראל, כי זה חשוב. אנחנו לא יודעים על איזו מדינה ייגזרו רעידת אדמה, צונאמי והוריקן, אז אנחנו מתפללים. הטיפ לסגולה לזכות טוב בדין, הוא לדעת לוותר ולהיות סלחן. אז אפשר לעשות טוב מכולם. כשעם ישראל מאוחד, אף אחד לא יכול עלינו. אנחנו צריכים להסכים ולהתאחד ערב יום הדין".