מגמה מעורבת בנעילת המסחר בבורסה; דסק"ש עלתה 3.7%

יום המסחר באחרון לשנת תשע"ב הסתיים ביציבות במעו"ף ■ המשקיעים בעולם מצפים לתוכנית הקלה כמותית שלישית מה'פד'

יום המסחר האחרון של תשע"ב בבורסה בת"א ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, כשהמשקיעים ממתינים הערב לתוכנית הקלה כמותית שלישית מה'פד'.

המשקיעים בארה"ב וכן בשאר שוקי העולם ממתינים בדריכות למסיבת העיתונאים שיקיים היום יו"ר הפד בן ברננקי לאחר החלטת הריבית לחודש ספטמבר, ובה הם מקווים יכריז על תוכנית תמריצים כלכלית למשק האמריקני. בעולם מצפים שתוכנית ההרחבה הכמותית השלישית (QE3) תכלול רכישות אג"ח ממשלתיות ואג"ח מגובות משכנתאות בהיקף של מאות מיליארדי דולרים, וכן מצפים להתחייבות של הבנק המרכזי להותיר את הריבית ברמה אפסית עד 2015, לעומת ההתחייבות הנוכחית המדברת על שלהי 2014.

"המשקיעים לא יקבלו שום דבר פרט ל-QE3", אמרליינוס ייפ (Linus Yip), אסטרטג שווקים ב-First Shanghai Securities בהונג קונג. אני אישית לא חושב שנקבל הכרזה כזו היום, ונצטרך לראות עד כמה זה יאכזב את השוק אם וכאשר", לדבריו.

בשוק המקומי, אתמול פירסמה הלמ"ס כי התמ"ג צפוי לצמוח ב-2012 ב-3.5% בלבד, לעומת 4.6% ב-2011 ו-5% ב-2010. נציין כי תחזית הלמ"ס אופטימית לעומת התחזיות המעודכנות של בנק ישראל ומשרד האוצר - צמיחה של 3.1% ו-3.2%, בהתאמה.

הבורסה בת"א סיכמה אתמול את שנת תשע"ב באחד-העם, ומהסיכום עולה כי מדד המעו"ף טיפס ב-5%, ת"א-100 עלה בשנה החולפת ב-4% והבלוטק-50 זינק ב-35%. מדד היתר-50 עלה ב-17%, אולם מדד הנדל"ן-15 ירד ב-10% ומדד הפיננסים נפל ב-16%. השנה תיזכר יותר מכל כשנת יובש בבורסה - ירידה חדה במחזורי המסחר, השנה בה הועלה המס על רווחי הון מ-20% ל-25% במסגרת מסקנות ועדת טרכטנברג.

פלוריסטם תחת לחץ

מניית פלוריסטם צנחה אמש במסחר המאוחר בוול סטריט, לאחר שהודיעה כי היא מוציאה לפועל את תשקיף המדף להנפקת מניות ואופציות. לא פורסם סכום הגיוס המתוכנן אולם הכסף שיגוייס ישמש את החברה לביצוע ניסויים, מחקר ופיתוח ושימושים שוטפים אחרים של החברה. לסיפור המלא

אסיפת בעלי המניות של טבע אישרו אמש העלאת שכרם של הדירקטורים והגדלת החזר הנסיעות של היו"ר ד"ר פיליפ פרוסט, וזאת למרות התנגדות נחרצת להצעות מהנוכחים באסיפה.

כשבועיים לאחר הדיווח של אפריקה ישראל על הפסד של 725 מיליון שקל מהפחתת שווי נכסים במוסקבה, מגיעה גם התביעה הייצוגית. בעל מניות בחברה הגיש בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד לבייב וכנגד אפריקה, בטענה כי כתוצאה מאי-פרסום הדיווח המיידי במועד בו נודע על ההפסדים הצפויים לחברה, רכשו עשרות אלפי משקיעים את מניות אפריקה ישראל, מבלי שהיה בידם את המידע הנדרש על מצבה הקשה של החברה, ובעיקר על השינוי לרעה בשווי נכסיה ברוסיה. בשלב זה הועמדה התביעה על סך של כ-2.5 מיליון שקל.

אילן בן-דב, בעל השליטה בחברות סאני וסקיילקס , בודק אפשרות להעברת פעילות הסלולר של סקיילקס לתפוז, בתמורה למניות תפוז .

המניות והאג"חים של קבוצת אי.די.בי המשיכו להיות במוקד, לאחר שרשמו אתמול זינוקים במסחר. נציין את דיסקונט השקעות , שופרסל וכור .

חברת אלביט מערכות הודיעה היום כי החברה הבת שלה בברזיל, AEL Sistemas S.A. זכתה בהזמנת ייצור ראשונה בהיקף של כ-15 מיליון דולר במסגרת פרויקט Guarani. אספקת המערכות, המיועדות להתקנה על גבי רכבים קרביים ממוגנים (רק"מ) 6X6 מתוצרת איווקו, תתבצע במהלך כשנתיים.

חברת הביו-פרמצבטיקה הישראלית רדהיל ביופארמה מדווחת היום כי הגישה טיוטה ראשונה של מסמך לרישום ניירות הערך של החברה לרשות ניירות הערך האמריקאית. בכפוף לקבלת האישורים הנדרשים, יירשמו ניירות הערך של החברה למסחר באמצעות ADR מרמה 2 בבורסת הנאסד"ק.

מסיכום שנת תשע"ב בבורסה בת"א עולה כי מניית בבילון היא הכוכבת הגדולה לאחר זינוק של ב-471% בשנה העברית החולפת. מלאנוקס התברגה במקום השני עם זינוק של 267%. כוכבות נוספות השנה הן אלוט תקשורת עם זינוק של 153%, ופלוריסטם עם 108%. מנגד, מניות התקשורת סלקום ופרטנר נחתכו ב-56% ו-47% בהתאמה , והכשרה אנרגיה ומודיעין נפלו 77% ו-50% בהתאמה.