דיווח: הממשל בקפריסין עומד לחתום על חוזים עם נובל אנרג'י

מטרת החוזים: אספקת גז ובניית מתקן הנזלת גז לייצוא ■ שר המסחר, התעשייה והתיירות של קפריסין: הקבינט הקפריסאי הציב לעצמו מטרה לקדם את הנושא במהירות, כך שהגז יגיע עוד לפני שנת 2017

שר המסחר, התעשייה והתיירות של קפריסין, נאוקליס סיליקיוטיס, אומר בעיר לרנקה כי הממשל הקפריסאי עומד לחתום על מספר חוזים עם נובל אנרג'י האמריקנית, השותפה של קבוצת דלק בקידוחי "תמר", "לוויתן" ו"בלוק 12" לאספקת גז לקפריסין ובנייה של מתקן הנזלת גז לצרכי ייצוא. כך על פי דיווח היום (ה') ב"פייננשל מירור".

סיליקיוטיס מציין עוד כי הקבינט הקפריסאי הציב לעצמו מטרה לקדם את הנושא במהירות, כך שהגז יגיע עוד לפני שנת 2017.

נזכיר כי נובל אנרג'י החלה לקדוח את "בלוק 12" בקפריסין בספטמבר 2011 ובסיומו דיווחה על הימצאות של 5 עד 8 TCF גז טבעי. הממשל הקפריסאי החליט בסוף 2011 להוציא למכרז עוד 12 רישיונות לחיפושי גז ונפט במים הטריטוריאליים שלה, כאשר 15 חברות וקבוצות הגישו הצעות ל-9 רישיונות, ביניהם טוטאל הצרפתית, KOGAS הדרום-קוריאנית ודלק והכשרה אנרגיה הישראליות.

עוד נזכיר כי בתחילת השבוע דיווחו השותפויות בקידוח "לוויתן", אבנר, דלק קידוחים ורציו, כי קיבלו הצעות למכור עד 30% מהזכויות בתגלית לגורמים זרים. על פי הערכות בשוק, בין המועמדים לכניסה ל"לוויתן" ניתן למצוא את ענקיות האנרגיה גזפרום הרוסית, וודסייד האוסטרלית וטוטאל הצרפתית.