קבלו את כל האירועים והמופעים המומלצים לסופ"ש ולשבוע הבא

צפו בהמלצות למופעי מוזיקה, ריקוד, תיאטרון ואמנות שלא כדאי להחמיץ בסופ"ש ובשבוע הבא

מוזיקה אירית

להקת "קטיפה שחורה"

מה: "קטיפה שחורה" הוא שמו של הרכב ישראלי ותיק, המתמחה בביצוע מוזיקה אירית וקלטית. ההרכב מונה שישה חברים וחברות, המנגנים בשלל כלים כמו חלילים, חליליות איריות, כינור, מלודיקה, כלי הקשה, בוזוקי, מנדולינה, קלידים ועוד.

בחמישי הבא יופיע ההרכב בתוכנית חדשה במועדון "שבלול ג'אז" בת"א. התוכנית כוללת מוזיקה אירית, סקוטית, ברטונית ושבדית, וכן קטעים מקוריים שחיברו חברי ההרכב על בסיס הסגנונות שבהם הם מתמחים. בין היתר יבוצעו בה ריקודי ג'יג, פולקות, מארשים, וכן מנגינות רגועות ושירה. "קטיפה שחורה" הוא הרכב חביב מאוד, וההופעה מומלצת בהחלט לאוהבי הסגנון האירי.

מתי, איפה וכמה: חמישי (20 בחודש), 21:30 (פתיחת דלתות ב-20:30), מועדון "שבלול ג'אז", נמל ת"א. מחיר: 90 שקל.

קלאסי

סיום הפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קאמרית

מה: במוצ"ש ייחתם הפסטיבל הבינלאומי למוזיקה קאמרית, שמתקיים בשבועיים האחרונים בירושלים. הפסטיבל מארח שורה ארוכה של אמנים מובילים מאירופה, ומציע רפרטואר נועז עם לא מעט מוזיקה בת-זמננו. קונצרט הסיום של הפסטיבל גדוש במיוחד. יבוצעו בו יצירות מאת שוסטקוביץ', המלחין בן-זמננו ויקטור קיסין, שוברט, צ'ייקובסקי והמלחין ולנטין סילבסטרוב. לסיום, כמדי שנה, תבוצע שמיניית המיתרים אופוס 20 מאת מנדלסון. בין המבצעים יש שמות מבטיחים כמו הפסנתרנית אלנה בשקירובה (בצילום), הכנר גדעון קרמר, הצ'לן טים פארק ורבים אחרים.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (15 בחודש), 21:00, אולם ימק"א, ירושלים. מחיר: 150 שקל.

מופע

ריקוד על עמוד

מה: הבאזז סביב סדרת הטלוויזיה "אלנבי" הפנה תשומת לב רבה לאמנות הריקוד על עמוד, ומסתבר שיש מי שלוקח את התחום מאוד ברצינות. האקדמיה לריקוד ופיטנס על עמוד בישראל, בהקמתה ובהובלתה של אליסה פלסקובה, אלופת אירופה בריקוד על עמוד, ספורטאית וכוריאוגרפית, מבקשת להביא לידיעת הצופים מה באמת קורה מאחורי העמוד.

האקדמיה מעלה מופע ריקודים ייחודי המספק הצצה אל מאחורי הקלעים של הסטודיו לריקוד על עמוד. מדובר במופע תיאטרלי בן שעתיים, המתרחש על שלוש במות במקביל, בהשתתפות כ-20 רקדנים בגילאי 18 עד 45. המופע מורכב מכ-26 קטעים, חלקם קטעי סולו של פלסקובה עצמה, המשלבים ריקוד ואקרובטיקה מאתגרת.

מתי, איפה וכמה: רביעי (19 בחודש), 20:00, אולם ZOA - בית ציוני אמריקה ת"א. מחיר: 85 שקל.

אינדי

פסטיבל התחנה המרכזית

מה: הדימוי של אזור התחנה המרכזית בדרום תל-אביב אינו בשיאו בשנים האחרונות. עובדים זרים, פליטים על סף גרוש, הזנחה, פשע וכו'. הפסטיבל הנוכחי ינסה לשנות, ולו במעט, את האווירה הקודרת באירוע מוזיקלי בהשתתפות מיטב אמני והרכבי האינדי המקומיים. כל המשתתפים יקבלו תשלום סמלי, פלוס אחוזים מרווחי מכירת הכרטיסים, כאשר שאר התקציב גויס בעזרת אתר הדסטארט. רשימת המופיעים כוללת, בין השאר, את אחד חלקי אחד המארחים את רמי הויברגר, אלקטריק זו, עוזי רמירז, כל החתיכים אצלי, יהוא ירון, פאנקנשטיין, לורנה בי, אומללה ועוד.

מתי, איפה וכמה: שני (ה-17 בחודש), מ-10:00 עד 23:00, בחניון האוטובוסים על גג התחנה המרכזית הישנה בתל-אביב. מחיר: 90-110 שקל.

מחול

Homesick

מה: בתיאטרון תמונע עולה מחר (ו') פעמיים המופע Homesick. המחול שיצרה הכוריאוגרפית איריס ארז מבטא געגוע עז, גופני. ארז לכדה ביצירתה משהו מהחוויה הישראלית של חיפוש אחר מרחבים פתוחים וחופש תנועה, תוך שמירה על ציר בטוח המוליך הביתה. או שמא זהו האדם המודרני, אזרח העולם, המחפש לעצמו הגדרות של זהות ושייכות. "מושג הבית מתפרק למשמעויות מפתיעות החושפות את שבריריותה של המציאות האישית והפוליטית בה אנו חיים", מתארת ארז את הרעיון שבבסיס המחול.

מתי, איפה וכמה: שישי (14 בחודש), 14:00, 21:00, תיאטרון תמונע, שונצינו 8, תל-אביב. מחיר: 70-75 שקל. טלפון להזמנת כרטיסים: 03-5611211.

צילומי תיאטרון

אנג'ליקה שר בזימאק

מה: תערוכת הצילומים החדשה של אנג'ליקה שר תיפתח במוצאי ראש השנה בגלריה זימאק בכיכר המדינה בתל-אביב. שר ניחנה בעין טובה והפריימים שלה משדרים דרמה עצורה, גם כשהם מתעדים מראות יומיומיים. הפעם בחרה בזירת התיאטרון כאמצעי הבעה. בסדרת צילומים שיצרה בהשראת הספר "ההיסטוריה של היופי" של אומברטו אקו, מצולמים שחקני תיאטרון גשר. כל אחד מהם מייצג אידאל יופי שונה, כפי שבא לידי ביטוי בתקופה מסוימת בתולדות האמנות. התערוכה "מסע לתולדות היופי" תיפתח במוצאי ראש השנה, 18.9, באירוע בהשתתפות שחקני התיאטרון. ההכנסות ממכירת הצילומים יועברו כתרומה לתיאטרון גשר.

מתי, איפה וכמה: א'-ה' 9:30-20:30, ו' 9:30-15:00. הפתיחה: יום ג' 18.9, 20:00. גלריה זימאק, ת"א. כניסה חינם.