לאומי: השקעה במניות בחו"ל עדיפה על הבורסה בת"א

בנוגע לשוק המט"ח מעריכים בלאומי כי על אף שינוי המגמה השבוע מול הדולר צפוי השקל לשוב ולהיחלש בהמשך השנה

הפוגה נרשמה לאחרונה בחששות המשקיעים בארץ. עם זאת, "אנו מעריכים כי המשך מעורבות הרגולאטור, המצב הגיאו-פוליטי וההאטה הכלכלית בעולם ובמשק המקומי עלולים להעיב על ביצועי החברות המקומיות". כך מציינים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

בלאומי ממשיכים להמליץ על החזקה בענפי הטכנולוגיה והאנרגיה במשקל גבוה ממשקלם במדד. כמו כן, "אנו מוצאים כי קיים עניין בחשיפה גבוהה יותר באפיק המנייתי לשווקים הבינלאומיים ביחס לשוק המקומי. זאת על רקע ציפיות לשיפור עקבי בכלכלת ארה"ב לצד הקלת מה במפלס החששות בנוגע למשבר החובות האירופי".

לגבי שוק האג"ח מציינים בלאומי כי רמת התשואות הנמוכה ורמת אי-הוודאות באפיק הממשלתי תומכים בהחזקת חלקו הממשלתי של התיק במח"מ בינוני, בעיקר משיקולי יחס תשואה ריאלית לסיכון מירידות שערים עתידיות. אי הוודאות בנוגע לרמת האינפלציה בחודשים הקרובים גבוהה ונובעת, בין היתר, מעליות אפשריות במחירי הדיור ונטל המיסים לעומת ירידה אפשרית בסעיפי התקשורת והחינוך. לפיכך, "אנו מעדיפים להחזיק בתמהיל מאוזן בין האפיק הצמוד לזה השקלי".

בשוק האג"ח הקונצרני סבורים בלאומי כי יש להתמקד באגרות במח"מ של כ-3 שנים אשר הונפקו ע"י חברות בעלות תזרים יציב.

בנוגע לשוק המט"ח מעריכים בלאומי כי על אף שינוי המגמה השבוע מול הדולר צפוי השקל לשוב ולהיחלש בהמשך השנה. הערכה זו נתמכת בחולשת נתוני הכלכלה הריאלית, המעידים על המשך האטה ועל העמקת הגרעון הממשלתי. עוד ישפיעו על המסחר צעדים מוניטאריים בארה"ב ובאירופה.