טבע מוכרת לבאייר את חטיבת בריאות בעלי החיים בארה"ב

מחיר הרכישה כולל תשלום מראש של 60 מיליון דולר ועוד סכום כולל של 85 מיליון דולר בתשלומים לפי אבני דרך של עמידה בהצלחה ביעדי ייצור ומכירות

חברת טבע מוכרת לבאייר את חטיבת בריאות בעלי החיים שלה, שבסיסה בארה"ב, תמורת סכום של עד 145 מיליון דולר. מחיר הרכישה כולל תשלום מראש של 60 מיליון דולר ועוד סכום כולל של 85 מיליון דולר בתשלומים לפי אבני דרך של עמידה בהצלחה ביעדי ייצור ומכירות. מנכ"ל טבע הוא ג'רמי לוין.

הרכישה מאפשרת לבאייר להרחיב את קווי המוצרים הקיימים שלה לחיות בית ולחיות למאכל בארה"ב באמצעות מיזוג הנכסים הנרכשים לתוך חטיבת בריאות בעלי החיים שלה. מצידה של טבע, העסקה משקפת את המחויבות של טבע להתמקד בבריאות האדם ובמומחיות הליבה שלה, שהיא אספקת תרופות גנריות וממותגות למטופלים ברחבי העולם כולו.

העסקה, הכוללת אתר ייצור במיזורי וכ-300 עובדים, צפויה להיות מושלמת במהלך 2013 , בכפוף לאישורי רשויות ההגבלים העסקיים ולמילוי תנאים נוספים.

"אנו מרוצים ממכירת חטיבת בריאות בעלי החיים שלנו לבאייר, שהיא מנהיגה בתחום בריאות בעלי חיים," אמר יצחק קרינסקי, סמנכ"ל בכיר לפיתוח עסקים בטבע. "העסקה שנחתמה היום היא תוצאה מוצלחת לשני הצדדים, והיא חלק מהתכנון האסטרטגי הגלובלי שלנו. אנחנו מחויבים לקבלת החלטות מושכלות, המתמקדות בעסקי הליבה שלנו ותורמות למיצוב האסטרטגי של טבע כחברה המציבה סטנדרטים חדשים של תרופות גנריות וממותגות גם יחד. כחלק מהאסטרטגיה הכוללת לשפר את טביעת הרגל הגלובלית של החברה, נמשיך למנף את סל המוצרים של טבע ואת מאמצי המחקר והפיתוח שלה, ובמקביל למכור או להעניק רשיונות לאחרים לנכסים שאינם מתאימים עוד לתחום הפעילות שלנו".

אם תאושר, העסקה צפויה לחזק עוד יותר את עסק המוצרים לחיות למאכל של באייר, באמצעות הוספת מגוון של פתרונות נוגדי זיהום המשמשים לטיפול בזיהומים בחיות משק והכללת הורמוני רבייה בהיצע המוצרים של באייר. בנוסף, היא תרחיב את עסק המוצרים לחיות בית המתפתח של באייר, שסל המוצרים שלו יכלול כעת גם מוצרים דרמטולוגיים, מוצרי בריאות לחיות מחמד ותוספי תזונה.