מסוקי צה"ל פינו פצועים במהומות בחצי האי סיני

(עדכון) - שוטרים נפגעו מאבנים שיודו לעברם בירושלים ועצרו כמה מהמשתתפים ■ בצפון קראו המונים "אובמה פחדן" במצעד מחאה, שבו נשמעו גם דברי תמיכה באל-קעידה ■ פריצה לשגרירויות ארה"ב וגרמניה בסודאן ותימן

ההפגנות שהחלו לאחר פרסום הסרט "תמימות המוסלמים" ממשיכות היום (ו'), כאשר ישנו גל של פריצות ופגיעה בשגרירויות בעולם. מפגינים זועמים פרצו לשגרירות ארה"ב בסודאן, ותקפו את השגרירות בתוניס תוך שריפת סביבתה. גם השגרירות בתימן נפגעה ממפגינים, וצוות של המארינס האמריקני נמצא בדרכו למקום.

גם שגרירות גרמניה בסודאן נמצאת תחת מתקפה היום, והפגנות מתרחשות בכל רחבי העולם הערבי.

בתוך כך, המחאה מגיעה לגבולה הדרומי של ישראל: כנופיית בדואים המונה כ-50 סלאפים קיצוניים פרצה למטה הכוח הרב לאומי בסיני, מדרום לאל-עריש במחאה על פרסום הסרט "תמימות האסלאם" הלועג לנביא מוחמד. מסוקי צה"ל הוזעקו לפינוי חיילי הכוח הרב לאומי שנפצעו במהומות. אנשי מד"א נערכו במעבר ניצנה לקליטת הפצועים ולהעברתם לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

עד כה נמנעו הסלאפים מעימות עם הכוח השוהה בסיני בבסיס לשעבר של חיל האוויר הישראלי ומורכב ברובו מחיילים אמריקנים. מפרטים ראשונים עולה כי עשרות מכוניות פרטיות ומסחריות הביאו עימם את כנופיית הבדואים החמושים שהקיפו עד מהרה את המחנה, צרו עליו והבהירו אש במקום. כ-70 מהם פרצו לתוך המתחם, שרפו כלי רכב ובזזו תחמושת רבה. חילופי אש כבדים החלו בין הכוחות במקום לבין החמושים.

כוח מצרי ראשון הגיע למקום במטרה להשיב את השקט לאזור. במערכת הביטחון עוקבים אחר הנעשה במקום.

בצהריים האלימות הגיעה גם לישראל: עם תום תפילות יום השישי בהר הבית יצאו יידו מאות מתפללים אבנים ופתחו בתהלוכה אל אזור שער שכם, בניסיון להגיע אל הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים ולהפגין מולה. שוטרים מנעו מהם מלהגיע לייעדם וכמה מהם נפגעו מאבנים שנזרקו לעברם.

המתפרעים פוזרו מהמקום תוך שימוש ברימוני הלם וכמה מהם נעצרו. במקביל, נתן הזעם את אותותיו גם בעכו: עם תום התפילות במסגד המרכזי שבעיר יצאו המונים למצעד מחאה נגד ארצות הברית. בין היתר, הם קראו "אובמה פחדן" ו"הנביא מוחמד מעל לכל".

מקצת מהמפגינים בעכו, המזוהים עם האיסלאם הקיצוני, קראו סיסמאות בשבחו של מנהיג אל-קעידה שחוסל, אוסמה בן-לאדן. נוסף על כך, הם האשימו כי המוסלמים נתונים למתקפה בכל רחבי העולם וקראו להקמת מדינה איסלאמית גדולה שבה "יהודים ונוצרים יוכלו לחיות תחת חסותנו - בכל מקום".