תביעה על סך 2 מיליארד דולר הוגשה נגד גוגל במצרים

בתביעה נדרשת גוגל להתנצל לאור "פגיעה נפשית, תרבותית ומוראלית" בתושבי מצרים והעולם המוסלמי ■ חסמה גישה ביו-טיוב במצרים לסרט שפוגע בנביא מוחמד

מספר עמותות וארגונים במצרים הגישו אתמול (א') תביעה נגד גוגל על סך 2 מיליארד דולר בעקבות מה שהגדירו כפגיעה "נפשית, תרבותית ומוראלית" בתושבי מצרים ובעולם המוסלמי בכללותו. בנוסף לכך, מבקשים העותרים מגוגל לפרסם התנצלות פומבית על רקע פרסום הסרטון שפוגע בנביא מוחמד.

התביעה שהוגשה אתמול כללה גם תביעות נגד מספר מוסדות ממשלתיים במצרים, אך דרישת התשלום בסך 2 מיליארד דולר מופנית כלפי גוגל בלבד.

נציין כי בעקבות המהומות שפרצו בתחילה במצרים ולוב ואחר-כך במדינות מוסלמיות נוספות, הודיעה גוגל כי היא חוסמת את הגישה לסרטון שהועלה לאתר יו-טיוב, במצרים ובלוב עד שיירגעו הרוחות.

שר בממשלה המצרית אישר הבוקר (ב') כי משרד התקשורת המצרי הוא זה שפנה לגוגל על מנת שתחסום את הגישה לסרט. הוא אמר כי המשרד פנה לשלוחה המקומית של גוגל במצרים, והיא זו שהעבירה את הבקשה למטה הראשי של החברה.

נזכיר כי בשבוע שעבר החלו מהומות במצרים על רקע פרסום קטע מסרט, שכלל סצינות שהראו בין היתר את הנביא מוחמד מקיים יחסי מין עם אישה, בנוסף לקטעים נוספים שמאירים את הנביא באופן שלילי.

המהומות במצרים גלשו ללוב, במהלכן נהרגו 4 אזרחים אמריקאים, בינהם שגריר ארצות-הברית בלוב, לאחר שמפגינים הציתו את מבנה הקונסוליה. מאז התרחבו ההפגנות נגד הסרט למספר מדינות ברחבי העולם, כולל לישראל.