26 מיליארד אירו נמשכו מחשבונות הבנקים בספרד ביולי

היחס בין ההלוואות להפקדות בבנקים במדינה עלה ל-187% לעומת 182% בחודש המקביל אשתקד ■ "המגמה לא תשתנה עד שהאנשים יהיו בטוחים שהכסף שלהם מוגן"

משקי בית וחברות משכו סכום כולל של 26 מיליארד אירו מהחשבונות שלהם בבנקים בספרד במהלך חודש יולי השנה, כך עולה מנתונים שפרסם הבנק המרכזי של ספרד. בשל כך, גדל היחס בין הלוואות להפקדות ל-187% לעומת 183% בחודש דצמבר ו-182% בחודש המקביל אשתקד.

"יש קצב גבוהה של משיכת כספים מהבנקים בספרד, והמגמה תשתנה רק כאשר האנשים יהיו בטוחים שההפקדות שלהם יהיו בטוחים", אומר סיימון מוגן, אסטרטג בחברת Olivetree Securities.

נזכיר שהבנקים בספרד קיבלו חבילת סיוע של 100 מיליארד דולר מהבנק המרכזי האירופי על מנת להמשיך לתפקד ולמנוע קריסה של אחד הבנקים במדינה. אך בניגוד לפורטוגל ואירלנד, לא נקבעה תקרה ליחס שבין ההלוואות להפקדות שעל הבנקים בספרד לעמוד בהן.

"אחת ההשלכות המשמעותיות של הצבת תקרה על יחס ההלוואות לפיקדונות הינה העובדה שהבנקים יצטרכו למצוא נכסים שלהם שיכולו למכור, וזה יכול להוביל לתספורות וסיבוכים נוספים", אומר אימון יוז, אנליסט בחברת Goodbody Securities. "זה יוביל גם להעלאת העמלות על הפקדות".

בסקירה שפרסם בנק ההשקעות היפני נומורה נכתב כי הצבת יחס שכזה על הבנקים בספרד תיאלץ את הבנקים במדינה להוריד את היקף ההלוואות שהם נותנים ב-14% עד 24%. "הצורך בחיזוק ההפקדות, עלולה להצית מלחמה על ההפקדות בין הבנקים, מה שיפגע עוד יותר בהכנסות של הבנקים שממילא נפגעו כתוצאה מסביבה כלכלית שכוללת ריביות נמוכות", נכתב בסקירה של נומורה שהתפרסמה היום.