מגרש המשחקים של העשירים: מי הקבוצה הכי יקרה בליגת האלופות?

ברצלונה וריאל מדריד מחזיקות בסגלים עם שווי השוק הגבוה מבין 32 קבוצות המפעל האירופי; מי הקבוצה האחרונה בדירוג, ומי השחקנים "הכי שווים"?

עונת 2012/13 של ליגת האלופות תצא הערב (ג') לדרך, עם כמה משחקים מרתקים שמחכים לנו כבר במחזור הראשון (ריאל מדריד מול מנצ'סטר סיטי היום, צ'לסי נגד יובנטוס מחר).

כמו בכל השנים האחרונות, מי ששוב תציג את הסגל היקר ביותר מבין 32 המשתתפות בצ'מפיונס ליג היא ברצלונה. על-פי דירוג אתר transfermarkt, שחקניה של סגנית אלופת ספרד שווים יחד 654.5 מיליון אירו. שלושה מבין חמשת הכדורגלנים בעלי שווי השוק הגבוה ביותר במפעל מגיעים מבארסה: ליאו מסי שבמקום הראשון (שווי של 120 מיליון אירו), אנדרס אינייסטה במקום השלישי (70 מיליון אירו) וססק פברגאס חמישי (55 מיליון).

את המקום השני ברשימת הקבוצות הכי שוות תופסת יריבתה הגדולה של ברצלונה, ריאל מדריד, עם 601.3 מיליון אירו. כוכבה של אלופת ספרד, כריסטיאנו רונאלדו, הוא השחקן השני הכי יקר בליגת האלופות (שווי של 100 מיליון אירו).

הקרב על מנצ'סטר

מנצ'סטר סיטי, שזכתה אשתקד באליפות הפרמיירליג על חשבונה של יריבתה העירונית באנגליה מנצ'סטר יונייטד, מובילה גם בדירוג זה עם שווי שוק כולל של 498.2 מיליון אירו לשחקניה, שמציב אותה במקום השלישי, לפני יונייטד הרביעית (441 מיליון אירו). עם זאת, יונייטד, בניגוד לסיטי, שולחת נציג לרשימת חמשת השחקנים הכי יקרים (וויין רוני, מקום רביעי עם 65 מיליון אירו). השחקן היקר ביותר של הסיטי הוא סרחיו אגוארו הארגנטיני (51 מיליון אירו).

שתי הפיינליסטיות של ליגת האלופות בעונה הקודמת, באיירן מינכן וצ'לסי, מתייצבות במקומות 5 ו-6 בדירוג הקבוצות בעלות הסגלים היקרים ביותר. הקבוצה מגרמניה חמישית עם 416.4 מיליון אירו, בעוד אלופת אירופה מאנגליה שישית עם 387 מיליון אירו. השחקנים היקרים ביותר של באיירן הם מריו גומז ופרנק ריברי (שווים 42 מיליון אירו כ"א), ואילו בצ'לסי מדובר על אדן הזארד, שחקן הרכש הבלגי שהצטרף לקבוצה הקיץ מליל הצרפתית (מוערך ב-40 מיליון אירו).

ברוכים הבאים לפריז

פריז סן-ז'רמן, שהיתה הקיץ שיאנית הרכש של אירופה עם הוצאות בסך 147 מיליון אירו על שחקנים חדשים, נכנסה בהתאם לצמרת המועדונים היקרים בצ'מפיונס ליג, עם סגל בשווי 308.2 מיליון אירו (מקום שביעי בליגת האלופות). את העשירייה הראשונה משלימות יובנטוס (307.2 מיליון אירו), ארסנל (284.7 מיליון אירו) ומילאן (230.9 מיליון).

הבית היקר ביותר בטורניר הוא בית 4 - עם מנצ'סטר סיטי, ריאל מדריד, דורטמונד ואייאקס, ארבעה מועדונים ששוויים יחד קרוב ל-1.4 מיליארד אירו.

אגב, הקבוצה בעלת שווי השוק הנמוך ביותר בליגת האלופות השנה תהיה נורדסיאלנד, אלופת דנמרק, עם שחקנים בשווי כולל של 15.6 מיליון אירו בלבד. באטה בוריסוב הבלארוסית, שהדיחה את עירוני קרית שמונה בשלב הפלייאוף, שנייה מהסוף עם סגל בשווי 20.1 מיליון אירו.