ארצות הברית תגיש תלונות לארגון הסחר העולמי נגד סין

בתלונה הראשונה טוענת ארצות הברית כי סין מסבסדת באופן לא חוקי את ייצואני הרכב בשטחה ■ בתלונה השנייה מאשימה את סין בהטלת מיסים לא חוקיים על יצרני המכוניות האמריקאים

נשיא ארצות הברית ברק אובמה צפוי להודיע היום כי הממשל מתכוון להגיש שתי תלונות נגד סין לארגון הסחר העולמי בגין הפרות של ממשלת סין במסחר בתחום כל הרכב וחלקי חילוף של מכוניות, כך טוענים מספר מקורות המעורבים בפרשה לעיתון ה"וול סטריט ג'ורנל".

בתלונה הראשונה טוענת ארצות הברית כי סין מציבה את יצרניות הרכב האמריקאיות בעמדת נחתות מכיוון שהיא מעניקה סובסידיות, בצורה לא חוקית, ליצרניות הרכב בשטחה. התלונה השנייה הינה בעצם המשך לתלונה שהגישה ארה"ב נגד סין כבר בחודש יולי ובה היא טוענת כי סין מטילה מסים, בצורה לא חוקית, על ייצואני הרכב בארצות הברית בהיקף של כ-3 מיליארד דולר.

אובמה צפוי להכריז על הגשת התלונות במהלך עצרת בחירות שיקיים היום במדינת אוהיו, הנחשבת למדינת מפתח בבחירות לבית הלבן, שכן זה אחד הנושאים המרכזיים שמטרידים את וועדי העובדים בתחום במדינה. הגשת התלונה באה על רקע התגברות הביקורת מצד המועמד הרפובליקני לבית הלבן מיט רומני בנוגע למדיניות המסחר של ממשל אובמה עם סין.